• polski
  • PLN
    • EUR
    • USD
Blog Reflect.

Nowości w świecie znakowania odzieży.

Jaka gramatura?

29 lutego 2016

Wybór odpowiedniej gramatury odzieży jest kwestią indywidualną. W zależności od przeznaczenia, gustów, preferencji oraz oczekiwań, jedni wybiorą niską gramaturę, inni zdecydują się na koszulki uszyte z grubej tkaniny. Nie tylko jednak gramatura świadczy o wysokiej jakości koszulek, ale również ich splot, materiał, sposób barwienia oraz inne czynniki.

Gramatura – co to?

Gramatura to nic innego, jak ciężar metra kwadratowego materiału wyrażony w gramach.

Gramatura ubrań

Mówiąc prościej, po zważeniu tkaniny o wymiarach metr na metr, otrzymana ilość gram będzie gramaturą. Sama definicja jest prosta i nie wymaga głębszego zrozumienia. Jak w takim razie wybrać odpowiednią gramaturę, skoro wiemy już, czym ona jest?

Czy im cięższa koszulka, tym lepsza jakość?

Nie do końca tak to wygląda. Gramatura jest bowiem tylko jednym z czynników świadczących o jakości koszulki. Wybierając odpowiedni T-shirt dla siebie lub dla swoich pracowników należy wziąć pod uwagę również takie cechy, jak:

  • rodzaj materiału (bawełna, poliester, inne),
  • splot materiału i przeszycia,
  • sposoby barwienia.

Jednak najbardziej znaczącym czynnikiem decydującym o kupnie danej koszulki jest jej przeznaczenie oraz indywidualne preferencje klienta. Jedni będą woleli T-shirty wykonane z cienkich, delikatnych i przewiewnych tkanin o niskiej gramaturze (120-150g.), inni z kolei zdecydują się na grube koszulki o wysokiej gramaturze (160-190g.).

W przypadku znakowania bardziej preferowane będą koszulki o wyższych gramaturach – od 160g wzwyż, gdyż zazwyczaj są one szyte grubymi splotami i ściegami, dzięki czemu doskonale nadają się do znakowania za pomocą sitodruku, druku DTG, folii flex, flock, latex czy haftu.

Firma Reflect wykonuje znakowanie koszulek również o niskich gramaturach, jednak do każdego T-shirtu trzeba dostosować odpowiednią metodę znakowania, aby efekt końcowy był naprawdę zadowalający.
Bogatą ofertę koszulek o różnych gramaturach, szerokiej gamie kolorystycznej, a także wielu krojach i fasonach można znaleźć w hurtowni odzieży reklamowej OpenWear, w której znajduje się ponad 5 000 produktów odzieżowych.

Wróć do listy

Chcesz skorzystać z naszych usług?

Złóż zapytanie

Zaufali nam

70,470 Klientów
166,060 Zamówień
85 Pracowników
18 Lat na rynku