Jak założyć własny sklep z odzieżą? Porady na start

26 sierpnia 2020
wlasny-sklep-odziezowy

Jednym z częściej zadawanych pytań jakie dostajemy od naszych klientów, jest to jak założyć własną markę odzieżową. Nie ma na to pytanie jednoznacznej odpowiedzi. Jedno jest pewne – założenie własnej marki odzieżowej to nie lada wyzwanie, ponieważ na rynku znajduje się już ogrom twórców sprzedających własne ubrania i może nam się wydawać, że wybicie się jest niemożliwe. Jak w takim razie założyć swój sklep odzieżowy? Oto nasze porady.

Przede wszystkim musisz mieć pomysł. Brzmi banalnie, ale koniecznie musisz mieć koncepcję na to jak ma wyglądać Twoja odzież. Będziesz musiał określić swoją grupę docelową do której odzież ma trafić, wybrać odpowiednie kroje i przede wszystkim zadbać o odpowiedni marketing.

Jak stworzyć swój sklep z odzieżą?

Każdy kto marzy o swojej marce, będzie musiał przejść określony proces produkcji. Musisz zdecydować czy chcesz od razu tworzyć całą kolekcję, czy na przykład skorzystać z naszej platformy sprzedażowej Selino, która nie wymaga wkładu finansowego.
Po podjęciu decyzji konieczne jest określenie grupy docelowej. Twój butik musi postawić na coś kreatywnego. Najlepiej wybrać konkretną grupę, niż stworzyć swojego rodzaju miks wzorów dla różnych osób. Projektowanie koszulek nie jest prostą sprawą, jednak kiedy już będziesz wiedział do kogo chcesz dotrzeć, na pewno będzie prościej. Przykładowo vintage shop czy sklep turystyczny – zdecydowanie mniej spotykane, mogą być planem na sukces.

Jak już wspomnieliśmy, musisz się wyróżnić na tle innych. Stworzenie marki odzieżowej składającej się głównie z prostych koszulek z jednokolorowym napisem i nieciekawą czcionką może być trudne do wypromowania. Bez pomysłowych haseł, czy rysunków ciężko będzie przebić się w tłumie podobnie wyglądającej odzieży innych sklepów. Postaw na pomysłowe wzory i zadbaj o odpowiednią reklamę. Facebook i Instagram to obecnie potęga, która pozwoli na dotarcie do dużej ilości odbiorców.

Kolejnym punktem do odhaczenia na Twojej liście, będzie ocena przydatności produktu. Samo sprecyzowanie grupy docelowej nie zapewni niestety sukcesu. Produkty muszą spełniać oczekiwania odbiorców i muszą być funkcjonalne. Czapka z daszkiem dla gracza, będzie ciekawym pomysłem, ale niekoniecznie niezbędnym.

Wybór odzieży i dodatków

Po wykonaniu wstępnego zarysu swojej marki odzieżowej, powinieneś zdecydować się na odpowiednimi modelami. Polecamy w tym celu skorzystanie z naszej hurtowni odzieży OpenWear. W zależności od grupy docelowej, ocenisz czy potrzeba koszulek sportowych, bawełnianych czy może bluz i czapek. W ofercie posiadamy masę produktów w różnych przedziałach cenowych oraz o różnej jakości. Jeżeli nie znasz się na materiałach lub potrzebujesz pomocy w dobrze odpowiedniego kroju – skorzystaj z pomocy naszych konsultantów Biura Obsługi Klienta.

Oprócz samej odzieży możesz zdecydować się także na całkowitą personalizację swojej marki. Takie dodatki tworzą niesamowity efekt i świadczą o profesjonalizmie kolekcji.

Wróć do listy

Chcesz skorzystać z naszych usług?

Złóż zapytanie

Zaufali nam

40,706 Klientów
111,639 Zamówień
85 Pracowników
15 Lat na rynku