• polski
  • PLN
    • EUR
    • USD
Blog Reflect.

Nowości w świecie znakowania odzieży.

Jak założyć własny sklep z odzieżą? Jaki asortyment na start? Podpowiadamy!

2 czerwca 2020

Założenie własnej marki odzieżowej to aktualnie marzenie wielu ludzi. Jedno z najczęściej otrzymywanych od Państwa zapytań to – „Jak założyć własną markę odzieżową?” Nie jest łatwa sprawa, jednak my postaramy się Państwa w jakiś sposób nakierować.

Jak założyć swój sklep z odzieżą?

Jest to nie lada wyzwanie, ponieważ na rynku znajduje się już tylu twórców sprzedających własne ubrania, że może nam się wydawać, że wybicie się jest niemożliwe. Jak w takim razie rozpocząć planowanie założenia własnego sklepu?

Przede wszystkim musisz mieć pomysł. Musisz mieć koncepcję na to jak ma wyglądać Twoja odzież. Będziesz musiał określić swoją grupę docelową do której odzież ma trafić, wybrać odpowiednie kroje i przede wszystkim zadbać o odpowiedni marketing. Jest to proces, który każdy będzie musiał przejść. Będziesz musiał zdecydować czy chcesz od razu tworzyć całą kolekcję, czy na przykład skorzystać z naszej platformy sprzedażowej Selino, która nie wymaga wkładu finansowego.

Po podjęciu decyzji konieczne jest określenie grupy docelowej. Na rynku mamy wiele możliwości. Ludzie tworzą sklep z odzieżą gdzie znajdziemy np. ubrania dla dzieci, odzież uliczna czy odzież medyczna. Lepiej wybrać konkretną grupę, niż stworzyć swojego rodzaju miks wzorów dla różnych osób. Projektowanie koszulek nie jest prostą sprawą, jednak kiedy już będziesz wiedział do kogo chcesz dotrzeć, na pewno będzie prościej. Przykładowo sklep motocyklowy, czy składnica harcerska – to zdecydowanie mniej spotykane pomysły i mogą być planem na sukces.

Jak już wspomnieliśmy, musisz się wyróżnić na tle innych. Stworzenie marki odzieżowej składającej się głównie z prostych koszulek z jednokolorowym napisem i nieciekawą czcionką może być trudne do wypromowania. Bez pomysłowych haseł, czy rysunków ciężko będzie przebić się w tłumie podobnie wyglądającej odzieży innych sklepów. Postaw na pomysłowe wzory i zadbaj o odpowiednią reklamę. Facebook i Instagram to obecnie potęga, która pozwoli na dotarcie do dużej ilości odbiorców.

Kolejnym punktem do odhaczenia na Twojej liście, będzie ocena przydatności produktu. Samo sprecyzowanie grupy docelowej nie zapewni niestety sukcesu. Produkty muszą spełniać oczekiwania odbiorców i muszą być funkcjonalne. Czapka z daszkiem dla gracza, będzie ciekawym pomysłem, ale niekoniecznie niezbędnym.

Wybór odzieży i dodatków

Po wykonaniu wstępnego zarysu swojej marki odzieżowej, powinieneś zdecydować się na odpowiednimi modelami. Polecamy w tym celu skorzystanie z naszej hurtowni odzieży OpenWear. W zależności od grupy docelowej, ocenisz czy potrzeba koszulek sportowych, bawełnianych czy może bluz i czapek. W ofercie posiadamy masę produktów w różnych przedziałach cenowych oraz o różnej jakości. Jeżeli nie znasz się na materiałach lub potrzebujesz pomocy w dobrze odpowiedniego kroju – skorzystaj z pomocy naszych konsultantów Biura Obsługi Klienta.

Oprócz samej odzieży możesz zdecydować się także na całkowitą personalizację swojej marki. Takie dodatki tworzą niesamowity efekt i świadczą o profesjonalizmie kolekcji. Niezbędne będą własne metki odzieżowe i etykiety kartonowe. Dodatkowo możesz zdecydować się także na konfekcję i pakowanie.

Wróć do listy

Chcesz skorzystać z naszych usług?

Złóż zapytanie

Zaufali nam

67,467 Klientów
160,516 Zamówień
85 Pracowników
17 Lat na rynku