• polski
  • PLN
    • EUR
    • USD
Blog Reflect.

Nowości w świecie znakowania odzieży.

Jak wyróżnić swoją odzież reklamową ?

10 sierpnia 2018

Odzież reklamowa ze znakowaniem jest bez wątpienia idealną promocją firmy czy danego produktu. Coraz więcej firm jednak w ten sposób promuje swoją działalność w ten sposób, dlatego tu pojawia się pytanie – jak wyróżnić się na tle konkurencji i pozostać najbardziej zapamiętanym przez odbiorców? Z pomocą przychodzą nam mniej standardowe i bardziej efektowne metody znakowania, które sprawią, że firmowy logotyp na dłużej zapadnie w pamięć potencjalnym klientom.

Folie Flex

Folia flex wielu osobom kojarzyć się może z prostymi, jednokolorowymi, wręcz nudnymi nadrukami. Nic bardziej mylnego. Folia ta występuje w ogromnej ilości efektownych wersji, z których każda pozwoli idealnie wyróżnić nawet najprostszy logotyp na odzieży reklamowej.

Począwszy od folii flex metalizowanej, która występuje w kilku wersjach kolorystycznych, jednakże od standardowej wersji różni się dużą połyskliwością, co idealnie komponuje się z odzieżą w ciemnych kolorach. Folia metalizowana bardzo dobrze oddaje efekt srebra czy złota.

Kolejnym rodzajem folii, który zasługuje na uwagę jest folia dekoracyjna. Mamy tu do wyboru folie brokatowe (o mocno wyczuwalnej, chropowatej strukturze), folie holograficzne (mniej, lub bardziej transparentne) czy folie z gotowym już wzorem na swojej powierzchni.

Niemniej efektowne (a zazwyczaj jednokolorowe) są : folia duoflex (pozwala ona uzyskać efekt nadruku 3D – składa się z dwóch warstw), flex puchnący (również pozwalająca oddać efekt 3D, z zachowaniem gładszych krawędzi), flex silikonowy (nieco wypukły, z inną strukturą nadruku niż standardowy flex – idealnie nadaje się do oddania efektu farby), flex lakierowany (z bardzo gładką, śliską powierzchnią).

Folia Flex

Sitodruk

W przypadku tej metody znakowania mamy do wyboru szereg interesujących rodzajów farb, z czego każda zapewnia zupełnie inny efekt znakowania na odzieży. Farby puchnące, a właściwie dodatek puchnący do farb plastizolowych pozwala uzyskać wypukły nadruk, który nadaje się idealnie do wyróżnienia napisów czy prostych wzorów.

Farby wywabowe pozwalają na wybarwienie materiału do jego podstawowego koloru, co daje bardzo naturalny efekt. Nadruk jest również praktycznie niewyczuwalny w dotyku. Metoda ta jest jedynie ograniczona kolorystyką – kolor nadruku to zawsze kolor bawełny, którą farba odbarwia. Farby fluorescencyjne działają dokładnie tak samo, jak wszelkiego rodzaju gadżety świecące w ciemności. Po ekspozycji nadruku na światło, w ciemności świeci na neonowy (najczęściej zielono-żółty) kolor.

Do dyspozycji mamy też szereg innych farb dających odmienne efekty, takich jak : farba z efektem żelowym – idealna do podkreślania wzorów graficznych takich jak woda czy szkło- doskonale imituje ona przeźroczystą, gęstą powierzchnię; farba z efektem „korkowym” – dająca efekt wyrzeźbionego nadruku idealnie imitującego właśnie korek czy skałę; farba dająca efekt jeansu (poszczególne elementy nadruku puchną, dając efekt struktury materiału jeansowego.

Sitodruk

Haft komputerowy

Najbardziej znana metoda znakowania wydaje się być też najbardziej tradycyjną i zachowawczą jednocześnie. Jak w tym wypadku wyróżnić się na tle podobnie wyglądających czapek czy koszulek polo z haftem?

Do dyspozycji mamy chociażby efektowne rodzaje nici, takie jak neonowe czy metalizowane. Te pierwsze charakteryzują się intensywnymi, wręcz rażącymi kolorami, co sprawia, że znakowanie wykonane przy użyciu takich nici nie pozostanie niezauważone. Nici takie idealnie nadają się do znakowania odzieży w stonowanej kolorystyce.

Nici metalizowane natomiast dają efekt delikatnego połysku. Są one nieco grubsze i sztywniejsze niż standardowe nici, dlatego też zaleca się je do wykonywania mniejszych powierzchniowo znakowań na materiałach o wyższej gramaturze, takich jak ręczniki czy koce.

Najciekawszy efekt jednakże daje tzw. haft 3D. Przy tym znakowaniu używa się specjalnych pianek uwypuklających, które nakładane są bezpośrednio pod haft, co daje efekt „odstającego” znakowania. Taki typ znakowania wykonuje się najczęściej na czapkach z daszkiem ze względu na konieczność sztywnego podłoża.

Haft komputerowy

Powyżej opisane metody to tylko część możliwości, jakie daje znakowanie odzieży reklamowej. Jest to z pewnością ogromny wachlarz możliwości promowania marki lub produktu. Jeśli mają Państwo więcej pytań odnośnie druku na odzieży, zapraszamy do kontaktu z biurem obsługi klienta : biuro@reflect.pl

Wróć do listy

Chcesz skorzystać z naszych usług?

Złóż zapytanie

Zaufali nam

67,636 Klientów
160,828 Zamówień
85 Pracowników
17 Lat na rynku