• polski
  • PLN
    • EUR
    • USD
Blog Reflect.

Nowości w świecie znakowania odzieży.

Własny nadruk na koszulce – skuteczna strategia budowania tożsamości marki w biznesie

14 marca 2024

Dzisiejsza technologia pozwala na promowanie marki w różnych kanałach. Te bardziej tradycyjne jak eventy branżowe wymagają odpowiedniej prezentacji firmy na swoim stoisku. Czasami również przyjmujemy osobiste wizyty klientów w naszym biurze i wówczas również warto pomyśleć o spójnej identyfikacji. Powiemy sobie dzisiaj o tworzeniu odzieży firmowej, a konkretnie porozmawiamy o tym jak zrobić własny nadruk na koszulce dla Twojej marki. 

Twój nadruk na koszulce firmowej – proces przygotowania zamówienia

Budowanie świadomości marki to bardzo ważny element strategii. Jeżeli Twoja branża wymaga reprezentowania w różnych środowiskach np. podczas eventów branżowych czy chociażby podczas umówionych wizyt z klientami, warto pomyśleć o spójnym ubiorze dla pracowników. Dzisiaj zajmiemy się najbardziej klasycznym rozwiązaniem czyli koszulkami z nadrukiem firmowym. Własny nadruk na koszulce firmowej to ważny element planowania. Na początku oczywiście warto pomyśleć o tym jak ma wyglądać. 

Możesz zaprojektować go samodzielnie w programie graficznym, dopasowując plik względem wymagań druku. Jeżeli planujesz wydrukować zdjęcie, pamiętaj że musi być w wysokiej jakości (przynajmniej 300 dpi, przy wymiarze 1:1) oraz warto by był w kolorystyce CMYK. Inne projekty bitmapy również muszą być w opisanej wcześniej wysokiej jakości. Takie pliki najczęściej wykorzystywane są w znakowaniu metodą DTG, sublimacji oraz foli lateksowej. Do metod takich jak sitodruk, termotransfer, haft komputerowy zazwyczaj konieczne są pliki w wektorach.

Twój nadruk na koszulce firmowej - proces przygotowania zamówienia

Kiedy masz już projekt, możesz dobrać odpowiednią odzież. W naszej hurtowni OpenWear masz dostępny szeroki wybór odzieży – koszulki klasyczne, fashion, polówki, longsleeve i wiele wiele innych. Dobierz odpowiedni model, kolor i rozmiar. 

Skontaktuj się z nami w celu złożenia zamówienia. Napisz jakie koszulki wybrałeś (numer artykułu/link) w jakich rozmiarach i kolorach. Załącz swój plik do druku (pamiętaj, żeby zapisać plik w formacie zamkniętym jak np. pdf czy jpg). Możesz przygotować także swoją wizualizację, żeby pokazać gdzie dokładnie ma znaleźć się znakowanie. Warto podać także dokładne wymiary znakowania.

Na koniec podaj dane – do faktury oraz wysyłki. Dzięki temu wprowadzimy zamówienie, a po opłaceniu rozpoczniemy produkcję. Zanim jednak to się stanie, nasz konsultant przygotuje dla Ciebie naszą wizualizację do akceptacji. Jeżeli wszystko się zgadza, rozpoczynamy drukowanie. 

Czas realizacji jest zależny od aktualnego obłożenia na produkcji. O planowanej wysyłce zamówienia poinformuje Cię konsultant. Przed wysyłką zamówienie przechodzi kontrolę, gdzie sprawdzana jest jakość twojego nadruku na koszulce, odpowiednie umiejscowienie, wymiar, zgodność z wizualizacją i gdy wszystko przygotowane jest poprawnie, paczka zostanie wysłana do Ciebie. Dbamy o wszystkie szczegóły byś był zadowolony ze swojego zamówienia.

Jak widzisz przygotowanie i złożenie zamówienia nie jest wcale trudne, dlatego zachęcamy – stwórz swoje firmowe koszulki z nadrukiem i ciesz się wyjątkową wizytówką Twojej marki!

Jak wybrać metodę znakowania na własny nadruk na koszulce?

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Musimy na początku wiedzieć jakie zamówienie ma zostać złożone, jaki jest materiał odzieży, jak wygląda nadruk. Przedstawimy Ci dostępne w firmie Reflect metody znakowania, które będą odpowiednie do zamówień o niskim nakładzie i takie o większym nakładzie.

Dostępne metody nadruku:

  • Sitodruk,
  • Termotransfer,
  • Druk cyfrowy DTG,
  • Haft komputerowy,
  • Sublimacja,
  • Folia lateksowa,
  • Folia flex,
  • Folia flock,

Każda z tych metod różni się od siebie – niektóre sposobem nakładania, metodą przygotowania, wymaganiami – względem plików czy materiału odzieży. Różni je także cena. Niektóre są opłacalne od jednej sztuki, inne od 20 czy 50 sztuk. Jedne z metod będą lepsze do hurtowego znakowania koszulek, inne do znakowania odzieży sportowej, a kolejne do znakowania czapek.

Oto krótka ściąga, która metoda najlepiej sprawdzi się do mniejszych zamówień na własny nadruk na koszulce:

    • Sitodruk – opłacalny od około 20-30 sztuk
    • Termotransfer – opłacalny od około 20-30 sztuk
  • Druk cyfrowy DTG – opłacalny od 1 sztuki
    • Haft komputerowy – minimalny nakład 20 sztuk
  • Sublimacja – opłacalna od 1 sztuki
  • Folia lateksowa – opłacalny od 1 sztuki
  • Folia flex – opłacalny od 1 sztuki
  • Folia flock – opłacalny od 1 sztuki

Na podstawie powyższych danych zamówienia na duże nakłady najlepiej sprawdzą się w metodzie:

  • sitodruku
  • haftu komputerowego
  • sublimacji

Czym charakteryzują się te metody znakowania koszulek?

Sitodruk – popularna metoda z wieloletnią tradycją. Nadruki wykonywane na maszynie sitodrukowej za pomocą specjalnych farb są bardzo trwałe i efektowne. Metoda ta wymaga specjalnej przygotowalni, dlatego idealnie sprawdzi się dla dużych nakładów. Kolorystykę nadruku dobieramy z palety PANTONE Solid Coated. 

Druk cyfrowy – polega na bezpośrednim natryskiwaniu atramentem na odzież za pomocą specjalnych drukarek, tworząc w ten sposób piękne i szczegółowe nadruki. Idealnie sprawdzi się do małych lub spersonalizowanych zamówień.

Folia flex, flock i lateks – to metoda druku wykonywana przy pomocy specjalnych ploterów i wgrzewana na odzież za pomocą prasy przemysłowej. Flex i flock wykonywana w jednolitym kolorze, natomiast lateksowa w wielu kolorach.

Sublimacja – jest to metoda druku, która wykorzystuje zjawisko sublimacji. Można ją wykonać wyłącznie na materiałach poliestrowych lub takich które posiadają specjalną powłokę poliestrową. Jest to metoda praktycznie niezniszczalna. Niewyczuwalny w dotyku nadruk idealnie sprawdzi się na eventy sportowe.

Haft komputerowy – tą metodą wykonamy piękne hafty, tworzone za pomocą specjalnych maszyn. Dobrze sprawdzi się do oznakowania firmowych koszul czy polarów. Metoda wymaga przygotowalni i minimalny nakład zamówienia to 20 sztuk jednego wzoru. Kolor haftu dobierzesz z naszej palety kolorów nici. Metoda praktycznie niezniszczalna, uszkodzić można go wyłącznie mechanicznie. 

Jak wybrać metodę znakowania na własny nadruk na koszulce?

Stwórz wyjątkową odzież firmową dla pracowników

Twój nadruk na koszulce firmowej świetnie będzie reprezentował firmę. Taki spersonalizowany produkt to idealny pomysł, ponieważ sprawdzi się na każdą okazję – na event, targi, konferencje czy na klasyczny dzień spotkań w biurze. Jeżeli chcesz wprowadzić w swojej firmie jednolity strój to idealny początek. Oprócz koszulek oczywiście możesz pójść dalej i świetnym pomysłem będą gadżety z własnym nadrukiem takie jak kubek, czapka czy torba bawełniana. 

Jeżeli masz wątpliwości lub potrzebujesz porady w kwestii zamówienia, skonsultuj się z nami!

Wróć do listy

Chcesz skorzystać z naszych usług?

Złóż zapytanie

Zaufali nam

67,610 Klientów
160,780 Zamówień
85 Pracowników
17 Lat na rynku