• polski
  • PLN
    • EUR
    • USD
Blog Reflect.

Nowości w świecie znakowania odzieży.

Własna marka odzieżowa – jak zrobić to dobrze?

3 września 2018

Własna marka odzieżowa to obecnie bardzo popularny pomysł na własny biznes. Niestety coraz ciężej jest przebić się pośród coraz to nowych firm sprzedających ubrania przez internet – może się zdawać, że do tej pory wymyślono już chyba wszystko, od ubrań dla fanów siłowni po artykuły dla zwierząt domowych. Jak w takim razie mimo wszystko co rusz udaje się zaistnieć nowej marce odzieżowej? Poniżej przedstawiamy kilka pomysłów, dzięki którym Twoja marka odzieżowa z pewnością odniesie sukces.

1. Zacznij od pomysłu.

Pomyślisz – „jasne, przecież nie mogło to być nic bardziej oczywistego! Dzięki za bezwartościową poradę”. I tu nie masz racji. Pomysł to rzeczywiście podstawa, ale sam start marki nie jest już pomysłem samym w sobie. Potrzebna jest koncepcja, wstępny zarys wyglądu odzieży i nadruków na niej.
Wyobraź sobie sytuację, że wpadasz na pomysł założenia marki odzieżowej, udajesz się do drukarni, a w biurze rozpoczynasz niezręczną ciszę wypowiadając zdanie „Dzień dobry, chciałbym założyć markę odzieżową”. Niestety, ale nikt nie zaprojektuje za Ciebie kolekcji, nie wybierze odzieży i nie zaprojektuje logo. Za całokształt swojej marki jesteś odpowiedzialny Ty i to dlatego pomysł jest najważniejszym punktem na początku drogi. Z pomysłem cała reszta od razu stanie się łatwiejsza.

2. Określ swoją grupę docelową.

To oczywiste, że coraz ciężej jest się przebić wśród kolejnych sklepów internetowych z odzieżą dla kibiców piłki nożnej czy dla fanów najnowszego serialu, jednakże czy zastanawiałeś się dlaczego takich sklepów mimo konkurencji jest coraz więcej? Ponieważ odpowiadają na konkretne potrzebny konkretnych grup odbiorców. I chociaż może się wydawać to dziwne – na pewno na dobry start będzie miała szansę mała marka odzieżowa dla ogrodników czy florystów; niż ogromny sklep internetowy przeznaczony po prostu dla młodych ludzi.

3. Zastanów się – czy mój produkt jest potrzebny?

Samo sprecyzowanie grupy docelowej nie zapewni Tobie niestety sukcesu. Zastanów się przede wszystkim, czy produkty, które chcesz oferować spełnią nie tylko oczekiwania odbiorców, ale też będą funkcjonalne. Kapelusz słomiany dla właścicieli psów? Przydatny podczas spaceru, ale nie do końca niezbędny.
Masz pomysł na odzież z nadrukami dla fanów konkretnej dyscypliny sportowej lub miłośników wędkarstwa? Świetny pomysł, tylko najpierw zastanów się, czy sam nosiłbyś takie wzory.

4. Wyróżnij się.

Stworzenie marki odzieżowej składającej się głównie z prostych koszulek z jednokolorowym napisem nie jest najgorszym pomysłem, jednakże jej wypromowanie może się okazać bardzo ciężkie. Bez naprawdę pomysłowych haseł trudno będzie przebić się w gąszczu podobnie wyglądającej odzieży od innych firm odzieżowych. Na rynku znakowania odzieży do dyspozycji masz wiele metod druku na koszulkach, co pozwoli Ci wyróżnić się na tle innych.

5. Wybierz odzież

Jeśli decydujesz się na założenie nowej marki odzieżowej, koniecznie zastanów się nad odpowiednimi modelami. Jeśli będzie to odzież sportowa – zdecyduj się na materiały przewiewne, bardzo dobrej jakości. Jeśli pozostajesz przy samych koszulkach – dopasuj gramaturę do pory roku i wybierz bawełnę, która posłuży Twoim klientom przez długie lata. Jeśli nie znasz się na materiałach, poproś profesjonalistów o pomoc w doborze odzieży pod konkretnym kątem. Sam możesz porównać ubrania w internecie zaglądając do katalogu odzieży reklamowej.

metki odzieżowe

6. Zaszalej z dodatkami.

Marka odzieżowa to nie tylko koszulki z nadrukiem. Całość kolekcji tworzy spójny obraz marki, ale też przede wszystkim dodatki odzieżowe, które świadczą o profesjonalizmie twórcy kolekcji. W tej sytuacji niezbędne są własne metki odzieżowe czy etykiety kartonowe. Na etykietach kartonowych możesz zawrzeć wszelkie niezbędne informacje o marce czy danym produkcie (podobnie jak na wszywanych wewnątrz odzieży metkach sublimacyjnych), jednakże to metka z logotypem stanowi najważniejszy dodatek, który pozwoli Ci pozostać na długo świadomości Twoich klientów.
Mamy nadzieję, że powyższe punkty pozwolą Ci stworzyć idealną markę odzieżową. W razie jakichkolwiek pytań zachęcamy do kontaktu z biurem obsługi klienta – z pewnością pomożemy Ci dobrać odpowiednią odzież i dodatki.

Wróć do listy

Chcesz skorzystać z naszych usług?

Złóż zapytanie

Zaufali nam

67,597 Klientów
160,756 Zamówień
85 Pracowników
17 Lat na rynku