• polski
  • PLN
    • EUR
    • USD
Blog Reflect.

Nowości w świecie znakowania odzieży.

Unikaj błędów przy zamawianiu odzieży reklamowej – praktyczny poradnik

26 czerwca 2024

Jeżeli rozpoczynasz przygotowania do złożenia zamówienia na odzież reklamową na pewno masz wiele pytań. Przygotowaliśmy dla Was poradnik w którym pokazujemy krok po kroku jak poprawnie złożyć zamówienie oraz na co zwrócić uwagę. Jeżeli jesteś zainteresowany, zapraszamy do lektury!

Zamówienie odzieży reklamowej w drukarni 

Mając już pomysł na swoje zamówienie trzeba przejść kilka kroków przygotowawczych do momentu złożenia go w drukarnii i rozpoczęcia produkcji. 

Od czego należy zacząć?

  1. Po przygotowaniu konspektu i planu na swoją odzież trzeba się zastanowić nad projektami graficznymi. Można przygotować również poglądowe wizualizacje gdzie wybrany nadruk powinien się znajdować. Musisz wybrać także dokładne wymiary tego znakowania.
  2. Następnym istotnym elementem jest dobór odzieży. W naszej hurtowni OpenWear znajdziesz ponad 8000 modeli odzieży różnego rodzaju. Dobierz odpowiedni krój, model, kolor i rozmiar. Zapisz sobie numery artykułów i wszystkie potrzebne dane do zamówienia. Dla ułatwienia przy większym nakładzie możesz rozpisać to w Exelu.
  3. Jeżeli mamy już wstępny zarys grafiki, znamy nakład zamówienia oraz materiał wybranej odzieży możemy przejść do wyboru metody znakowania. Od powyższych czynników zależy jaką metodę najlepiej wybrać i zadecyduje to o formacie pliku koniecznego do druku. Poniżej dajemy Wam listę dostępnych metod.
  4. Kiedy mamy już grafiki, możemy zaczynać przygotowanie maila do zamówienia. Zawieramy w nim informacje o nakładzie, wybranym produkcie, kolorze, rozmiarach, metodzie znakowania, załączenia wizualizacji i pliku do druku. 
  5. Po wycenie, akceptacji i płatności będzie można rozpocząć produkcję zamówienia.

Zamówienie odzieży reklamowej w drukarni 

Oczywiście na każdym etapie przygotowywania zamówienia, możesz skontaktować się z nami, dopytać czy doprecyzować wątpliwości. Odpowiemy na pytania i doradzimy w kwestii doboru odzieży czy przygotowywania plików. Z naszymi doradcami skontaktujesz się zarówno telefonicznie jak i mailowo.

Jak dobrać metodę znakowania?

W firmie Reflect odzież z nadrukiem wykonywana jest od wielu lat. Dzięki temu doświadczeniu mamy w ofercie dostępne wszystkie rodzaje znakowania dostępne na rynku. A jest to:

  • Sitodruk,
  • Termotransfer,
  • Druk cyfrowy DTG,
  • Haft komputerowy,
  • Sublimacja,
  • Folia lateksowa,
  • Folia flex,
  • Folia flock,

Każda z tych metod różni się od siebie – niektóre sposobem nakładania, metodą przygotowania, wymaganiami – względem plików czy materiału odzieży. Różni je także cena. Niektóre są opłacalne od 10 inne od 50 sztuk. Jedne z metod będą lepsze do hurtowego znakowania koszulek, inne do znakowania odzieży sportowej, a kolejne do znakowania personalizowanego. Dla indywidualnego znakowania odzieży najlepszą metodą jest druk cyfrowy. Pozwala on na znakowanie koszulek od pięciu sztuk. Przed wyborem metody musisz określić swoje zapotrzebowanie i rodzaj grafiki 

Rodzaje znakowania dla zamówień indywidualnych

Nie wszystkie z dostępnych metod znakowania opłacalne są od kilku sztuk. Dlatego jeżeli planujesz zamówienie kilku koszulek, polecamy Tobie następujące metody znakowania:

Druk cyfrowy – nowoczesna i chętnie wybierana metoda druku. Polega na bezpośrednim natryskiwaniu atramentem na odzież za pomocą specjalnych drukarek, tworząc w ten sposób piękne i szczegółowe nadruki. Metoda ta nie wymaga przygotowalni, więc opłacalna jest już od jednej sztuki. Idealnie sprawdzi się do zamówień indywidualnych lub spersonalizowanych. Doskonała do wydruku zdjęć. 

Plik do znakowania: Bitmapa wysokiej jakości – przynajmniej 300 dpi, przy wymiarze rzeczywistym. Kolorystyka grafiki to CMYK.

Folia flex i flock – to metoda druku wykonywana przy pomocy specjalnych ploterów i wgrzewana na odzież za pomocą prasy przemysłowej. Plotery wycinają nadruk ze specjalnych folii w jednym kolorze. Mamy dostępne folie flex w standardowych kolorach lub takich z efektem specjalnym (jak np. brokat czy odblask). Natomiast folia flock to folia z meszkiem, dostępna w kilku wariantach kolorystycznych. 

Plik do znakowania: Plik w wektorze. Kolor nadruku dobierzesz z naszej palety kolorów folii. 

Folia lateksowa – jest to wielokolorowy druk wykonywany na folii i nanoszony na odzież za pomocą prasy. Idealnie sprawdzi się przy kolorowych grafikach, jednak jest mało elastyczny i nie przepuszcza powietrza, dlatego zalecamy wykonywanie mniejszych projektów. 

Plik do znakowania: Bitmapa wysokiej jakości – przynajmniej 300 dpi, przy wymiarze rzeczywistym. Kolorystyka grafiki to CMYK.

Sublimacja – jest to metoda druku, która wykorzystuje zjawisko sublimacji. Na specjalnych kalkach drukowana jest grafika, która później naniesiona zostaje na odzież za pomocą pracy przemysłowej w wysokiej temperaturze. Sublimację można wykonać wyłącznie na materiałach poliestrowych lub takich które posiadają specjalną powłokę poliestrową. Drukowanie kolorowych prac może być wykonane tylko na jasnych materiałach. Na kolorowych produktach wykonamy wyłącznie czarny nadruk. Opłacalna jest od jednej sztuki. Jest to metoda praktycznie niezniszczalna. Niewyczuwalny w dotyku nadruk idealnie sprawdzi się na odzieży sportowej.

Plik do znakowania: Bitmapa wysokiej jakości – przynajmniej 300 dpi, przy wymiarze rzeczywistym. Kolorystyka grafiki to CMYK.

Znakowanie dla większych nakładów odzieży

Znakowanie dla większych nakładów odzieży

Jeżeli planujesz większy nakład koszulek np. dla swojego sklepu czy do wyposażenia eventu to mamy dla Ciebie następujące rozwiązania:

Sitodruk – popularna metoda z wieloletnią tradycją. Nadruki wykonywane na maszynie sitodrukowej za pomocą specjalnych farb są bardzo trwałe i efektowne. Metoda ta wymaga specjalnej przygotowalni i opłacalna jest od około 20-30 sztuk. Idealna metoda dla dużych nakładów. 

Plik do znakowania: Wektory, zapisane w wymiarze rzeczywistym. Kolorystykę dobieramy z palety PANTONE Solid Coated.

Termotransfer – to metoda bardzo podobna do sitodruku. Nazywana jest sitodrukiem pośrednim. Nadruki wykonywane są za pomocą maszyny sitodrukowej na specjalnych kalkach wraz z klejem. Nanoszone później na odzież za pomocą prasy. Idealnie sprawdza się do znakowania produktów, których nie można oznakować sitodrukiem. Opłacalna od około 20 sztuk. 

Plik do znakowania: Wektory, zapisane w wymiarze rzeczywistym. Kolorystykę dobieramy z palety PANTONE Solid Coated.

Haft komputerowy – kolejna metoda z wieloletnią tradycją. Hafty znane są nam od lat i kojarzą się z elegancją. Tą metodą wykonamy piękne hafty, tworzone za pomocą specjalnych maszyn. Dobrze sprawdzi się do oznakowania nie tylko koszulek, ale także bluz czy koszul. 

Metoda wymaga przygotowalni i jej opłacalny nakład to około 30 sztuk jednego wzoru. Metoda praktycznie niezniszczalna, uszkodzić można go wyłącznie mechanicznie. 

Plik do znakowania: Wektory. Kolor haftu dobierzesz z naszej palety kolorów nici

Jeżeli będziecie mieć wątpliwości – skontaktujcie się z naszym Biurem Obsługi Klienta!

Wróć do listy

Chcesz skorzystać z naszych usług?

Złóż zapytanie

Zaufali nam

68,728 Klientów
162,844 Zamówień
85 Pracowników
17 Lat na rynku