• polski
  • PLN
    • EUR
    • USD
Blog Reflect.

Nowości w świecie znakowania odzieży.

Kiedy sublimacja się opłaca? Podpowiadamy

25 maja 2020

Sublimacja to najtrwalsza metoda znakowania. Posiada ona pewne ograniczenia, ponieważ może zostać wykonana tylko na jasnej poliestrowej tkaninie lub na produkcie posiadającym specjalną powłokę. Może się wydawać, że taka metoda będzie droga. Chcemy dzisiaj rozwiać wszelkie wątpliwości i przedstawić Państwu przykładowe kalkulacje, które pokażą kiedy sublimacja jest opłacalna.

 

Czym jest sublimacja?

Na początku odpowiedzmy sobie na pytanie czym jest ta metoda. Sublimacja to technika druku wykorzystująca zjawisko sublimacji. Wydruk wykonywany jest specjalnymi tuszami, nanoszony na papier sublimacyjny (transferowy), a następnie prasa do sublimacji o wysokiej temperaturze przenosi nadruk na odzież, która jest wykonana z poliestru lub posiada powłokę poliestrową.

Metoda sublimacji to zdecydowanie najtrwalszy rodzaj znakowania – nadruk nie utraci na jakości, nawet po wielu praniach.
Nadruk wykonywany jest przy pomocy tuszy sublimacyjnych. Są to w rzeczywistości barwniki, które wiążą się wyłącznie z włóknami poliestrowymi. Podczas dociskania kalki do produktu w prasie przemysłowej barwnik zostaje podgrzany, dochodzi do dwóch istotnych procesów: barwnik zmienia swój stan skupienia bezpośrednio ze stałego na gazowy, a włókna poliestrowe tkaniny otwierają się i przyjmują barwnik, który przenika do ich wnętrza zamiast osadzać się na powierzchni, co ma miejsce w przypadku innych metod nanoszenia grafik na produkt. Kiedy działanie wysokiej temperatury ustaje, włókna ponownie się zamykają, trwale przyjmując barwnik sublimacyjny. Efektem końcowym procesu jest wyrazisty obraz „wdrukowany” w koszulkę – który jest niewyczuwalny w dotyku.

Nadruki wykonywane są w kolorystyce CMYK dlatego plik do druku przygotuj właśnie w tej kolorystyce. Grafika może być bitmapą natomiast musi być w wysokiej jakości – przynajmniej 300 dpi przy wymiarze 1:1 (czyli wymiarze rzeczywistym). Wówczas uzyskamy na odzieży niesamowity efekt i wysoką jakość. Przy przygotowaniu grafiki należy pamiętać, żeby projekt nie zawierał żadnego białego elementu – w sublimacji nie można go wydrukować. Wówczas gdy mamy biały element w nadruku – zostanie on zastąpiony kolorem białej koszulki.

 

Kiedy sublimacja się opłaca?

Sublimacja jest opłacalna praktycznie od pojedynczych sztuk, także będzie idealny do wyboru nawet dla zamówień indywidualnych – na przykład do prywatnych koszulek na prezent.

Przedstawiamy małe zestawienie cen, dla przykładowych zamówień:
1. Koszulka poliestrowa, 1 sztuka, nadruk do 400 cm2 – 46,53 zł/netto sztuka*
2. Bluza, 200 sztuk, nadruk do 200 cm2 – 3,08 zł/netto sztuka*
3. Czapki, 1000 sztuk, nadruk do 50 cm2 – 1,14 zł/netto sztuka*

Jak widać ceny są różne i wiele czynników wpływa na zmianę. Polecamy korzystać z naszego kalkulatora na stronie Reflect, wówczas można szybko przygotować kalkulację dla wielu nakładów, wielkości i rodzajów. W razie wątpliwości zawsze polecamy skorzystać z pomocy naszych doświadczonych konsultantów z Biura Obsługi Klienta.

* podane w artykule ceny na dzień 18.05.2020 – nie jest to wiążąca oferta.

Wróć do listy

Chcesz skorzystać z naszych usług?

Złóż zapytanie

Zaufali nam

67,597 Klientów
160,756 Zamówień
85 Pracowników
17 Lat na rynku