• polski
  • PLN
    • EUR
    • USD
Blog Reflect.

Nowości w świecie znakowania odzieży.

Produkcja odzieży – jak zacząć?

6 grudnia 2021

Stworzenie czegoś własnego od podstaw, przynosi niemałą satysfakcję. Tak samo jest w wypadku zaprojektowania własnej marki odzieżowej. Tworzenie własnych projektów nadruków, metek i fasonów odzieży sprawi że Twoja marka będzie naprawdę wyjątkowa. Jeżeli myślisz, że taka produkcja nie jest w zasięgu Twojej ręki, bardzo się mylisz. Odpowiemy sobie dzisiaj na pytania dotyczące produkcji odzieży – jak zacząć, jak stawiać pierwsze kroki w projektowaniu oraz jak założyć własną markę odzieżową. Zostań z nami!

Produkcja ubrań – pierwsze kroki

Wszystko musi mieć swój początek. Tak samo produkcja ubrań. Pomysł zaczyna się w Twojej głowie, a później przekładasz na rzeczywistość. Od czego zaczynamy? Rozeznaj się w rynku. Wybierz szwalnię, która sprosta Twoim wymaganiom. Zobacz jakie mają realizacje oraz co oferują. Firma Reflect, posiada własną drukarnię oraz szwalnie, co zapewnia kompleksową usługę własnej produkcji ubrań. Możesz stworzyć swoje ubrania, oznakować je własną grafiką, dodać metki zarówno wszyte lub nadrukowane, jak i takie kartonowe. Pomożemy Ci zaprojektować Twoją kolekcję od podstaw.

Kiedy zdecydujesz się na wybór drukarni, odpowiedz sobie na pytania co dokładnie chcesz wykonać. Koszulki, sukienki, bluzy? Z jakich materiałów? Bawełna, poliester, czy może mieszane np. bawełna z domieszką elastanu? Wszystko to będzie zależeć od tego co chcesz uszyć. Później gdy zaprojektujesz wzory, możesz zacząć myśleć o nadrukach. Należy dobrać odpowiednią metodę znakowania, a pod nią zaprojektować grafikę wg. wymagań. Czas na decyzję w sprawie metek – chcesz mieć wszywane metki, czy może nadrukowane? A metki kartonowe? Kiedy masz już zarys swojej produkcji, będziesz wszystko konsultował z drukarnią. My doradzimy Ci w kwestiach, w których będziesz miał wątpliwości.

Jak zacząć projektować ubrania?

Własna marka odzieżowa 

Przede wszystkim musisz mieć pomysł. Powinien być oryginalny, tak żeby zachwycił Twoich przyszłych klientów. Zastanów się kto będzie odbiorcą Twojej marki. Może chcesz tworzyć odzież fashion, a może sportową. Dopracuj swoją kolekcję tak, żeby pasowała dla osób o każdym rozmiarze, a także pozwalała czuć im się komfortowo. Dodatkowo będziesz mógł zastanowić się nad formatem nadruków na Twojej odzieży, to ważny element własnej produkcji. Oto kilka naszych wskazówek, które powinieneś wziąć pod uwagę, podczas produkcji:

  1. Punkt najważniejszy; koncepcja marki, grupa docelowa, nazwa brandu, wizualna identyfikacja (logo, slogan, kolorystyka), określenie asortyment znajdzie się w sklepie.

  2. Wybór drukarni i szwalni, kontakt z konsultantami, omówienie szczegółów, wstępne wyceny, sprawdzenie jakości poprzez ocenę poprzednich realizacji.

  3. Zaprojektowanie swoich wzorów – w produkcji ubrań decyzja o formacie odzieży jest bardzo ważna, musisz podjąć także decyzję z jakich materiałów zostaną wykonane produkty.

  4. Ustalenie wzorów na odzież – znakowanie jest tak samo ważne jak samo szycie. Jeżeli masz w głowie projekty, czas zapoznać się z dostępnymi metodami znakowania:

  • Sitodruk – bardzo trwała i stosunkowo tania metoda znakowania. Nadruki wykonywane są na maszynie sitodrukowej, bezpośrednio na odzieży. Druk farbami zazwyczaj plastizolowymi, ale jest także możliwość wyboru farb z efektami specjalnymi jak np. neonowymi. Trwałość oceniana jest na około 150 prań. Doskonała metoda dla wyższych nakładów, opłacalna od około 20-30 sztuk.

  • Termotransfer – metoda pośrednia do sitodruku. Nadruki w pierwszej kolejności wykonywane są na specjalnym papierze, później transferowane na odzież za pomocą pras przemysłowych. Metoda idealna do znakowania trudniej dostępnych miejsc, jak i do wykonywania metek na odzieży. Opłacalna również od około 20-30 sztuk.

  • Druk cyfrowy DTG – alternatywna technika względem sitodruku. Jest to również metoda druku bezpośredniego, która zapewnia wręcz fotograficzną jakość. Idealnie nadaje się do wydruku wielokolorowych projektów czy zdjęć. Dzięki braku konieczności wykonywania przygotowalni, możliwa jest personalizacja odzieży. Opłacalna już od 1 sztuki. Trwałość oceniana jest na około 150 prań, przy zachowaniu zasad prania odzieży z nadrukiem.

  • Haft komputerowy – precyzyjna i najtrwalsza metoda znakowania, która nadaje ubraniom elegancki wygląd. Doskonały do znakowania polarów oraz koszul czy ręczników. Haft jest praktycznie niezniszczalny, więc posłuży na długo.

  • Folia flex i Folia flock – jednokolorowe folie termotransferowe wgrzewane bezpośrednio na odzież przy pomocy wysokiej temperatury. Folia flock pokryta jest meszkiem przypominającym w dotyku zamsz. Doskonałe dla niskich nakładów.

  • Folia flex lateksowa – alternatywna metoda względem folii flex i flock, która pozwala na wielokolorowy nadruk. Jedna z najnowocześniejszych technik znakowania odzieży posiadająca atesty bezpieczeństwa. Pozwala na personalizację. Opłacalna od jednej sztuki.

  • Sublimacja – stosowana na jasnych materiałach poliestrowych. Doskonale przepuszcza powietrze, dlatego nadaje się do znakowania odzieży sportowej. Metoda praktycznie niezniszczalna. Pozwala na personalizację, opłacalna od jednej sztuki.

  1. Wybór metek – możesz wszyć metki w swoją odzież np. żakardowe lub sublimacyjne. Istnieje także opcja wydrukowania metek np. termotransferem. Takie metki dodatkowo spersonalizują Twoją markę i będą świadczyć o profesjonalizmie. Pomogą Ci w budowaniu świadomości marki wśród odbiorców. Możesz także wybrać metki kartonowe, które przypniesz do swoich produktów.

  2. Konfekcja i pakowanie – możesz zlecić jednostkowe pakowanie w woreczki, nałożenie małych naklejek rozmiarowych na woreczki oraz ułożenie odzieży w kartonach wg rozmiarów.

To tyle z naszych podstawowych wskazówek. Mamy nadzieję, że pozwoli to Wam lepiej przygotować się do zamówienia.

Kolejny krok – własna marka odzieżowa?

Kiedy już wiesz jak przygotować się do zamówienia, warto pomyśleć jak stworzyć własną markę odzieżową. Oczywiście wymaga to założenia własnej działalności. Kiedy już załatwisz wszelkie formalności, konieczne będzie założenie strony marki, gdzie będzie dostępny sklep. Nawet jeżeli chcesz stworzyć sklep stacjonarny, mimo wszystko dodatkowy sklep online, będzie dobrym wyborem. Musisz zadbać także o odpowiedni marketing dla swojej marki. Załóż portale dla swojej marki w social mediach, promuj swój produkt również za pomocą reklam. Jeżeli nie masz doświadczenia w takich procesach, zawsze możesz zatrudnić agencję reklamową, która zrobi to za Ciebie, albo skorzystać z dostępnych szkoleń z marketingu internetowego.

Sama produkcja odzieży to pierwszy krok przed długą drogą tworzenia własnej marki odzieżowej. Projektuj, inspiruj się i promuj swój brand, a na pewno odniesiesz sukces. Mamy nadzieję, że nasze wskazówki pomogą ruszyć Ci z działaniami. W każdej kwestii dotyczącej zamówienia, możesz skonsultować się z naszym Biurem Obsługi Klienta, które pomoże zarówno w wycenie, jak i doradzi i sprawdzi pliki. Życzymy Wam powodzenia w spełnianiu własnych marzeń!

Wróć do listy

Chcesz skorzystać z naszych usług?

Złóż zapytanie

Zaufali nam

67,220 Klientów
160,060 Zamówień
85 Pracowników
17 Lat na rynku