• polski
  • PLN
    • EUR
    • USD
Blog Reflect.

Nowości w świecie znakowania odzieży.

Od projektu do produktu. Poznaj usługi znakowania koszulek w służbie Twojej marki

13 marca 2024

Wpadłeś na pomysł założenia własnej marki odzieżowej, albo stworzenia ubrań firmowych dla swoich pracowników? A może szukasz czegoś dla swojej grupy znajomych? Jeżeli na któreś pytanie odpowiedziałeś twierdząco i zaczynasz dopiero tą przygodę, chcemy pokazać Ci drogę zamówienia od projektu do produktu. Znakowanie koszulek i nie tylko może być bardzo proste, jeżeli dobrze się do tego przygotujesz. Zobacz nasz poradnik!

Ścieżka znakowania odzieży

Wszystko zaczyna się od pomysłu w naszej głowie – później research, projektowanie wzorów, wybór odzieży, zlecenie do drukarni, znakowanie koszulek i wysyłka. Tak w dużym skrócie. Realnie wiadomo, że niektóre z tych procesów trwają dłużej, inne krócej. Kiedy już wybierzemy projekt, warto pomyśleć jaką metodą chcemy wykonać znakowanie odzieży.

Dostępne metody znakowania odzieży

Dostępne metody znakowania odzieży

Dostępne w firmie Reflect znakowanie koszulek jest bardzo zróżnicowane. Posiadamy, aż osiem metod, które pozwolą Ci wykonać każde zamówienie. Wiemy, jak ciężko na początku połapać się w tym wszystkim, dlatego po kolei opiszemy dla Ciebie dostępne metody znakowania odzieży i akcesoriów. 

Sitodruk wykorzystanie sitodruku aktualnie jest bardzo szerokie. Nadruki sitodrukowe wykonywane są bezpośrednio na produktach specjalnymi farbami. W naszej firmie Reflect mamy do dyspozycji wiele rodzajów farb – od klasycznych po takie z efektami. Do wyboru są: farby plastizolowe, metalizowane, rozpuszczalnikowe, wywabowe, wodne, puchnące, fluorescencyjne. Sitodruk to metoda idealna, zarówno w przypadku materiałów poliestrowych, jak i tych wykonanych z bawełny. To idealne rozwiązanie dla osób planujących zamówienie powyżej 20-30 sztuk. Jego cena uzależniona jest od nakładu, rodzaju materiału, wybranych farb oraz od ilości kolorów użytych w projekcie.

Termotransfer, czyli sitodruk pośredni, realizowany jest z użyciem farb plastizolowych czyli takich, które wykonywane są zgodnie z najnowszymi trendami dotyczącymi ekologii i zdrowia. Farby te nie zawierają PCV, formaldehydów i ftalanów (takich farb używamy również do sitodruku). Termotransfer wyróżnia się gładkością, bardzo dobrym odwzorowaniem szczegółów oraz idealnym kryciem. Jego zaletą jest to, że może być wykonany w trudno dostępnych miejscach. Zalecany nakład podobnie jak przy sitodruku to 20-30 sztuk.

Druk cyfrowy DTG to metoda nadruku bezpośredniego. Wykonywana jest przy pomocy maszyny drukarskiej, która tworzy obraz bezpośrednio na podstawie danych przesłanych z komputera, co pozwala zaoszczędzić na koszcie ich przygotowania i skrócić czas realizacji. Z tych samych względów możliwa jest niemal dowolna personalizacja (własny nadruk na koszulce np. z imieniem, czy numerem gracza) każdej pojedynczej kopii drukowanych materiałów. Również w związku z tym DTG jest opłacalne praktycznie od jednej sztuki. 

Haft komputerowy jest najbardziej ekskluzywną metodą znakowania. Metoda znana i lubiana od stuleci. W naszej firmie znakujemy haftem na różnego rodzaju odzieży i gadżetach wykonujemy np. bluzy, koszule, polówki, polary, ale także na czapki, ręczniki czy torby. Przy tworzeniu projektu nie trzeba się ograniczać – w naszej hafciarni posiadamy duży wybór nici przez standardowe gładkie, ale także nici metalizowane, wypukły haft 3D, nici neonowe oraz bardzo trwałe nici ognioodporne. Minimalny nakład to 20 sztuk, jednego wzoru.

Sublimacja to technika druku wykorzystująca zjawisko sublimacji. Wydruk wykonywany jest specjalnymi tuszami, nanoszony na papier sublimacyjny (transferowy), a następnie za pomocą prasy przemysłowej, w wysokiej temperaturze przenoszony jest na odzież czy gadżet który jest wykonany z poliestru lub posiada powłokę poliestrową. Efektem końcowym procesu znakowania  jest wyrazisty obraz „wdrukowany” w koszulkę – który jest niewyczuwalny w dotyku. Sublimacja opłacalna jest praktycznie od jednej sztuki, co pozwala na tworzenie projektów personalizowanych.

Folia flex to metoda znakowania odzieży i akcesoriów, która doskonale sprawdza się przy wykonywaniu jednokolorowych projektów, takich jak np: zmienne imiona czy liczby, dzięki czemu daje możliwość personalizacji zamówienia. Nadruk wykonany za pomocą folii flex jest bardzo cienki i rozciągliwy, dostosowuje się do materiału, co zapewnia wysoki komfort noszenia ubrań. Jest to metoda, która doskonale nadaje się do znakowania koszulek, kurtek, toreb, parasoli czy odzieży roboczej. Druk flex pozwala na uzyskanie nietypowych i wyrafinowanych nadruków, które nadadzą charakteru każdemu elementowi garderoby. Cena folii flex uzależniona jest od wielkości znakowanego pola, złożoności projektu oraz łącznego nakładu zamówienia. 

Folia flock podobnie jak folia flex, posiada szerokie zastosowanie, ponieważ za jej pomocą można znakować różnego rodzaju materiały. Doskonale sprawdza się jako aplikacja lub element dekoracyjny na ubraniach, czapkach czy torbach. Dzięki niej można znakować nie tylko koszulki, bluzy czy kurtki, ale również odzież sportową. Folia flock jest opłacalna już od 1 szt., ponieważ klient nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów przygotowalni. Na cenę wpływają jedynie wielkość nadruku, złożoności projektu oraz nakład. Występuje w wielu kolorach, co pozwala na dostosowanie nadruku do indywidualnych preferencji. 

Folia flex lateksowa to w pełni bezpieczna technika, która doskonale nadaje się do znakowania wielokolorowych zdjęć i projektów. Cena folii flex lateksowej jest uzależniona wyłącznie od wielkości powierzchni nadruku, złożoności projektu oraz nakładu, jednak znakowania folią flex lateksową jest opłacalne nawet dla jednej sztuki. Dzięki temu można zastosować także personalizację na odzieży np. różne imiona czy numery na koszulkach.

Znakowanie koszulek, przygotowanie pliku do nadruku

Pomysł na znakowanie koszulek możemy mieć w głowie, ale docelowe projektowanie powinniśmy rozpocząć po wybraniu odzieży i metody znakowania. Każda z metod posiada pewne ograniczenia i wymagania względem pliku. Dzięki temu, kiedy będziemy już znać pozostałe wytyczne, stworzenie grafiki będzie o wiele prostsze. 

Zobaczcie jakie pliki potrzebne będą do dostępnych u nas metod znakowania odzieży:

Grafika rastrowa – bitmapa, czyli obraz stworzony z pikseli, wykonamy go w programach graficznych takich jak Adobe Photoshop. Bitmapą będzie również zdjęcie. Taką grafikę musimy przygotować w wysokiej jakości – przynajmniej 300 dpi, przy wymiarze rzeczywistym 1:1, czyli takim jakim chcemy go wydrukować na odzieży. Grafika musi być wykonana w kolorystyce CMYK. Projekt zapisujemy w pliku zamkniętym typu .pdf lub .jpg.

Bitmapa przyda się przy: druku cyfrowym, sublimacji, folii lateksowej lub przy wielokolorowym wydruku sitodrukiem. 

Grafika wektorowa – charakteryzuje się opisaniem obrazu za pomocą figur i brył geometrycznych. Podstawową różnicą między drugim rodzajem grafiki (rastrową – bitmapy) jest to, że wektory można skalować bez utraty jakości. Ten rodzaj grafiki pozwala na wykonywanie cięć za pomocą specjalistycznych maszyn – co jest właśnie wykorzystywane przy nadrukach na odzieży. Plik przygotowujemy zazwyczaj w Corelu lub Adobe Ilustrator. Tworzymy grafiki w kolorach PANTONE Solid Coated (przy sitodruku i termotransferze), przy foli flex/flock i hafcie komputerowym kolory dobierane są z naszych dostępnych palet kolorów folii i nici. Obiekty i czcionki należy zamienić na krzywe. Zapisujemy grafikę do pliku zamkniętego .pdf. 

Wektory przydadzą się przy: sitodruku, termotransferze, hafcie komputerowym, folii flex i fock.

Wybierz odpowiednią odzież do nadruku

Wybierz odpowiednią odzież do nadruku

Niektóre z metod znakowania mają pewne ograniczenia względem dostępnych materiałów. Sprawdźmy jakie koszulki z nadrukiem będą odpowiednie dla najczęściej wybieranych materiałów odzieżowych. 

Bawełna – ten materiał jest najpopularniejszy i najchętniej wybierany. Stworzone z niego zazwyczaj są koszulki, niektóre bluzy, torby czy koszule. 

Oznakujemy je: sitodrukiem, termotransferem, drukiem cyfrowym, folią flex, flock i lateks, haftem komputerowym.

Poliester – najczęściej wykorzystywany w odzieży sportowej. Często pojawia się także jako domieszka bawełny. 

Oznakujemy go: sitodrukiem (wybrane są wówczas dostosowane farby do tego materiału), termotransferem, folią flex, flock i lateks, sublimacją (dla jasnych materiałów lub dla kolorowych nadruk w czarnym kolorze).

Nylon – materiał, który pojawia się rzadziej od poprzedników, ale często wykonane są z niego kurtki. 

Oznakujemy go: folią flex (do nylonu).

Pozostałe mieszanki i rodzaje materiałów zazwyczaj rozpatrywane są indywidualnie. 

Wróć do listy

Chcesz skorzystać z naszych usług?

Złóż zapytanie

Zaufali nam

67,649 Klientów
160,852 Zamówień
85 Pracowników
17 Lat na rynku