• polski
  • PLN
    • EUR
    • USD
Blog Reflect.

Nowości w świecie znakowania odzieży.

Nowości w branży znakowania odzieży reklamowej

10 sierpnia 2023

Branża znakowania odzieży i gadżetów reklamowych ma wiele wyzwań, ponieważ klienci ciągle poszukują nowych i innowacyjnych rozwiązań na nadruki. Większość firm stara się sprostać tym oczekiwaniom dlatego często możemy zauważyć nowości na rynku. Dzisiaj powiemy sobie jak zmieniło się znakowanie odzieży reklamowej i jakie nowości znajdziemy na rynku.

Znakowanie odzieży reklamowej 

Metody znakowania odzieży ciągle się rozwijają i wprowadzają nowe rozwiązania. Znane nam sposoby często zmieniają się na potrzeby rynku. Obserwujemy nowe formy – kolory, sposoby nakładania itp. Znakowanie odzieży musi nadążać za trendami na rynku, żeby w najlepszy sposób dotrzeć do klientów nowych i utrzymać stałych. 

Jakie są nowości na rynku znakowania ubrań?

Jakie są nowości na rynku znakowania ubrań?

Dbanie o środowisko jest bardzo ważne dla naszej planety. Ludzie coraz więcej zwracają na to uwagę i to bardzo dobrze, ponieważ musimy dbać o naszą planetę. W związku z tym bardzo pozytywnym trendem jest przywiązywanie uwagi do sposobu wykonania kupowanych produktów. Dlatego odzież ekologiczna i nadruki przyjazne środowisku są bardzo pożądanym produktem. Metody przyjazne dla środowiska ciągle się rozwijają i znakowanie odzieży jest coraz bardziej eko. W jaki sposób to się dzieje? Wprowadzane są testowane ekologiczne farby – no. do druku sitodrukiem czy drukiem cyfrowym. Prowadzony jest recykling tkanin, dzięki czemu można tworzyć wyjątkowe ubrania. Nadruki na odzieży są z certyfikatami ekologicznymi. Dbanie o środowisko to dobry krok!

Jak wspominaliśmy wcześniej nowoczesne znakowanie odzieży reklamowej rozwija poszczególne metody znakowania i tworzy coraz to lepsze efekty specjalne i wykończenia. Dzięki rozwoju technologii można osiągnąć naprawdę różnorodne efekty takie jak nadruki z efektem metalicznym, holo, znakowanie 3D i wiele innych unikalnych detali, które pomogą wyróżnić Twoją markę spośród pozostałych.

Wraz z rozwojem technologii również pojawiają się nowe możliwości – dlatego teraz przy znakowaniu ubrań i gadżetów można umieszczać kody QR, NFC czy etykiety RFID co pozwala na integrację za pomocą aplikacji mobilnych i nie tylko. To świetne rozwiązanie np. podczas eventów.

Dostępne metody znakowania

Dostępnych metod znakowania mamy wiele, dlatego przedstawimy Wam je wraz z opisaniem ich efektów specjalnych, które zostały nie tak dawno wprowadzone.

Folia flex i flock – to metoda druku wykonywana przy pomocy specjalnych ploterów i wgrzewana na odzież za pomocą prasy przemysłowej. Plotery wycinają nadruk ze specjalnych folii w jednym kolorze. Przy tej metodzie wprowadzanych jest wiele foli z efektem specjalnym. Bardzo popularne są metalizowane, holo, takie z brokatem, neonem czy w formie odblaskowej. Dostępne są także standardowe kolory, a je można efektywnie łączyć, tworząc wyjątkowe nadruki. Folia flex jest gładka w dotyku, natomiast flock to “meszek”, który sam w sobie daje efekt specjalny. 

Sitodruk – popularna metoda z wieloletnią tradycją. Nadruki wykonywane na maszynie sitodrukowej za pomocą specjalnych farb są bardzo trwałe i efektowne. Mimo wieloletniego stażu, ta metoda bardzo się rozwija. Cały czas tworzone są nowe rodzaje farb, które pozwalają na uzyskanie wyjątkowego efektu. Oprócz klasycznych – plastizolowych, które tworzone są na podstawie wybranego koloru PANTONE, możemy wybrać farby wodne – które są prawie niewyczuwalne w dotyku i dają niesamowity efekt na koszulce, farby wywabowe, które stworzą efekt nadruku “wychodzącego” z materiału. Możemy też wybrać kolory specjalne, takie jak złote czy srebrne. Są także dostępne farby ze specjalnymi efektami takimi jak np. efekt UV. Daje to ogromne pole do popisu. 

Druk cyfrowy – to nowoczesna i chętnie wybierana metoda druku. Polega na bezpośrednim natryskiwaniu atramentem na odzież za pomocą specjalnych drukarek, tworząc w ten sposób piękne i szczegółowe nadruki. Metoda ta nie wymaga przygotowalni, więc opłacalna jest już od jednej sztuki. Idealnie sprawdzi się do zamówień indywidualnych lub spersonalizowanych. Doskonała do wydruku zdjęć. Sama w sobie metoda jest nowością na rynku, możliwości drukowania szczegółowych wzorów, zdjęć daje szansę na wiele kreatywnych rozwiązań.

Sublimacja – jest to metoda druku, która wykorzystuje zjawisko sublimacji. Na specjalnych kalkach drukowana jest grafika, która później naniesiona zostaje na odzież za pomocą pracy przemysłowej w wysokiej temperaturze. Sublimację można wykonać wyłącznie na materiałach poliestrowych lub takich które posiadają specjalną powłokę poliestrową. Drukowanie kolorowych prac może być wykonane tylko na jasnych materiałach. Na kolorowych produktach wykonamy wyłącznie czarny nadruk. Opłacalna jest od jednej sztuki. Jest to metoda praktycznie niezniszczalna. Niewyczuwalny w dotyku nadruk idealnie sprawdzi się na odzieży sportowej.

Folia lateksowa – jest to wielokolorowy druk wykonywany na folii i nanoszony na odzież za pomocą prasy. Idealnie sprawdzi się przy kolorowych grafikach, jednak jest mało elastyczny i nie przepuszcza powietrza, dlatego zalecamy wykonywanie mniejszych projektów. Ta metoda jest odpowiedzią na folie flex, która możliwa jest do wydruku w jednym kolorze. W wypadku tej opcji, możesz wykonać znakowanie wielokolorowe, a każdy szczegół będzie idealnie dopracowany. Opłacalny od jednej sztuki. 

Termotransfer – to metoda bardzo podobna do sitodruku. Nazywana jest sitodrukiem pośrednim. Nadruki wykonywane są za pomocą maszyny sitodrukowej na specjalnych kalkach wraz z klejem. Nanoszone później na odzież za pomocą prasy. Idealnie sprawdza się do znakowania produktów, których nie można oznakować sitodrukiem. Tak samo jak w wypadku sitodruku, możemy tutaj używać specjalnych farb do wykonania nadruków.

Haft komputerowy – kolejna metoda z wieloletnią tradycją. Hafty znane są nam od lat i kojarzą się z elegancją. Tą metodą wykonamy piękne hafty, tworzone za pomocą specjalnych maszyn. Metoda praktycznie niezniszczalna, uszkodzić można go wyłącznie mechanicznie. Dostępne kolory nici standardowych i także takich z efektem jest naprawdę duża. Możesz wybrać nici metalizowane czy neonowe, które rewelacyjnie sprawdzą się na bluzach i nie tylko. Oprócz tego bardzo popularny stał się haft 3D, który dodaje ubraniom niesamowitego efektu.

Na bieżąco w trendach

Na bieżąco w trendach znakowania odzieży

Podsumowując branża znakowania odzieży reklamowej i gadżetów stale dąży do spełnienia rosnących oczekiwań klientów poprzez wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań. Dynamiczny charakter rynku skutkuje częstym pojawianiem się nowości, które pozwalają firmom wyróżnić się i dotrzeć do swoich klientów w nowy sposób.

Współczesne technologie umożliwiają osiągnięcie tych niezwykłych efektów specjalnych i wykończeń odzieży. Branża znakowania odzieży reklamowej przekształca się w dynamiczny obszar, w którym stale pojawiają się nowe metody, materiały i technologie. Firmy działające w tej dziedzinie mają za zadanie nie tylko dostarczać estetyczne i trwałe nadruki, ale także dostosowywać się do zmieniających się wartości i oczekiwań społecznych. Ostatecznie, innowacyjność i świadomość ekologiczna wydają się kluczowe dla przyszłości branży znakowania odzieży reklamowej.

Wróć do listy

Chcesz skorzystać z naszych usług?

Złóż zapytanie

Zaufali nam

67,623 Klientów
160,804 Zamówień
85 Pracowników
17 Lat na rynku