• polski
  • PLN
    • EUR
    • USD
Blog Reflect.

Nowości w świecie znakowania odzieży.

Najnowsze trendy w modzie – jak wykorzystać je w odzieży reklamowej?

8 lipca 2024

Co roku wyznaczane są nowe trendy w modzie, natomiast są elementy które przewijają się bardzo często i stają się tak zwanymi klasykami. Chcemy dzisiaj porozmawiać jak najnowsze trendy w modzie można wykorzystać w odzieży reklamowej. Co warto przemycić do strojów firmowych, a czego lepiej unikać. Zostańcie z nami!

Aktualne trendy w modzie

Zaczniemy sobie od przedstawienia tego co w roku 2024 trenduje w modzie. Zwrócimy szczególną uwagę na styl elegancki oraz casual, który najbardziej będzie pasował do zróżnicowanej formy branż, które tworzą odzież reklamową.

Aktualne trendy w modzie

Styl elegancki – jak czytamy w magazynie Vogue tego lata królować będzie minimalizm lat 90. co za tym idzie będziemy przemycać nonszalanckie kroje, drobne zdobienia, które będą tworzyć niewymuszoną elegancję. Królować będą czernie, biele i szarości które będą stawiać przede wszystkim na minimalizm. Wracają również na salony dopasowane koszule, które świetnie sprawdzą się jako odzież dla pracowników biurowych. Eleganckie spodnie z wysokim stanem i szerszą nogawką będą idealnym dopełnieniem całego stroju. Do tego wciąż trendują oversizowe marynarki, które również można przemycić do całościowego stroju na chłodniejsze wieczory. Podsumowując w tym sezonie zdecydowanie stawiamy na minimalizmy – a to jak wykorzystać go do znakowania takiej odzieży, powiemy w drugiej części artykułu.

Styl casual – będzie to odpowiedni styl dla firm, które stawiają na wygodę czy luz, dlatego jeżeli poszukujesz takiego stylu to warto zwrócić uwagę ponownie na minimalizm. To jest motyw przewodni trendów na ten rok. Tutaj natomiast możemy się dowiedzieć, że koszulki polo z kołnierzykiem ponownie są modne. Cały czas w trendy modowe wpasowują się również ubrania jeansowe, dlatego jeżeli odpowiada to wizerunkowi firmy, możesz zdecydować się na zestawienie z jeansowymi spodniami czy spódniczkami. Możemy również zwrócić uwagę na oversizowe modele takie jak klasyczne t-shirty czy bluzy. Są to elementy, które będą odpowiednie na każdy rok.

Tak mniej więcej prezentują się najnowsze trendy w modzie, które łatwo przemycić do firmowego ubioru. Są to również elementy, które świetnie sprawdzą się także na kolejne lata bo część z nich jest zdecydowanie uniwersalna. Dzięki temu możesz przygotować modne ubrania, które będą reprezentować Twoją firmę przez kolejne lata.

Trendy modowe a odzież reklamowa

Odzież reklamowa zazwyczaj wykonywana jest z nadrukiem firmowym, dlatego po wyborze modeli odzieży, należy pomyśleć jak je oznakować. Jak wspomnieliśmy ten rok stawia na minimalizm, więc warto rozważyć zaprojektowanie minimalistycznego znakowania, które będzie elegancko prezentować się na odzieży. Zastanów się jak Twoje logo może prezentować się na koszuli czy polówce, gdzie najlepiej je umiejscowić i jaką metodę wybrać. Możemy pomóc Ci w doborze odzieży z hurtowni OpenWear oraz w wyborze odpowiedniej metody znakowania dostosowanej do Twojego logo oraz zapowiadanego nakładu.

Trendy modowe a odzież reklamowa

Metody znakowania dla odzieży reklamowej 

Do wyboru mamy następujące metody nadruku:

  • Sitodruk,
  • Termotransfer,
  • Druk cyfrowy DTG,
  • Haft komputerowy,
  • Sublimacja,
  • Folia lateksowa,
  • Folia flex lub flock,

Każda z tych metod różni się od siebie – niektóre sposobem nakładania, metodą przygotowania, wymaganiami – względem plików czy materiału odzieży. Różni je także cena. Niektóre są opłacalne od kilku sztuk, inne od 20 czy 50. Jedne z metod będą lepsze do hurtowego znakowania koszulek, inne do koszul, a kolejne do znakowania odzieży sportowej.

Folia flex i flock – to metoda druku wykonywana przy pomocy specjalnych ploterów i wgrzewana na odzież za pomocą prasy przemysłowej. Plotery wycinają nadruk ze specjalnych folii w jednym kolorze. Mamy dostępne folie flex w standardowych kolorach lub takich z efektem specjalnym (jak np. brokat czy odblask). Natomiast folia flock to folia z meszkiem, dostępna w kilku wariantach kolorystycznych. Do druku potrzebny jest plik w wektorze. Kolor nadruku dobierzesz z naszej palety kolorów folii. Trwałość oceniana jest na około 500 prań.

Folia lateksowa – jest to wielokolorowy druk wykonywany na folii i nanoszony na odzież za pomocą prasy. Idealnie sprawdzi się przy kolorowych grafikach, jednak jest mało elastyczny i nie przepuszcza powietrza, dlatego zalecamy wykonywanie mniejszych projektów. Żywotność nadruku oceniana jest na około 100 prań, przy zachowaniu odpowiednich metod prania odzieży z nadrukiem.

Sublimacja – jest to metoda druku, która wykorzystuje zjawisko sublimacji. Na specjalnych kalkach drukowana jest grafika, która później naniesiona zostaje na odzież za pomocą pracy przemysłowej w wysokiej temperaturze. Sublimację można wykonać wyłącznie na materiałach poliestrowych lub takich które posiadają specjalną powłokę poliestrową. Do druku potrzebujesz wysokiej jakości bitmapę. Drukowanie kolorowych prac może być wykonane tylko na jasnych materiałach. Na kolorowych produktach wykonamy wyłącznie czarny nadruk. Jest to metoda praktycznie niezniszczalna. Niewyczuwalny w dotyku nadruk idealnie sprawdzi się na odzieży sportowej.

Termotransfer – to metoda bardzo podobna do sitodruku. Nazywana jest sitodrukiem pośrednim. Nadruki wykonywane są za pomocą maszyny sitodrukowej na specjalnych kalkach wraz z klejem. Nanoszone później na odzież za pomocą prasy. Idealnie sprawdza się do znakowania produktów, których nie można oznakować sitodrukiem. Opłacalna od około 20 sztuk. Do druku musisz przygotować wektory. Trwałość oceniana jest na około 100 prań. 

Sitodruk – popularna metoda z wieloletnią tradycją. Nadruki wykonywane na maszynie sitodrukowej za pomocą specjalnych farb są bardzo trwałe i efektowne. Metoda ta wymaga specjalnej przygotowalni i opłacalna jest od około 20-30 sztuk. Plik do druku wymagany jest w wektorach, zapisany w wymiarze rzeczywistym. Kolorystykę dobieramy z palety PANTONE Solid Coated. Idealna metoda dla dużych nakładów. Bardzo trwała – przy zastosowaniu odpowiednich metod prania odzieży z nadrukiem, starczy nam na około 150 prań.

Druk cyfrowy – nowoczesna i chętnie wybierana metoda druku. Polega na bezpośrednim natryskiwaniu atramentem na odzież za pomocą specjalnych drukarek, tworząc w ten sposób piękne i szczegółowe nadruki. Metoda ta nie wymaga przygotowalni i idealnie sprawdzi się do zamówień indywidualnych lub spersonalizowanych. Doskonała do wydruku zdjęć. Plik do druku może być przygotowany w bitmapie o wysokiej jakości – przynajmniej 300 dpi, przy wymiarze rzeczywistym. Kolorystyka grafiki to CMYK. Przy odpowiednim praniu, starczy nam na około 100-150 prań. 

Haft komputerowy kolejna metoda z wieloletnią tradycją. Hafty znane są nam od lat i kojarzą się z elegancją. Tą metodą wykonamy piękne hafty, tworzone za pomocą specjalnych maszyn. Dobrze sprawdzi się do oznakowania firmowych koszul. Metoda wymaga przygotowalni i jej opłacalny nakład to około 30 sztuk jednego wzoru. Plik do druku przygotuj w wektorach – kolor haftu dobierzesz z naszej palety kolorów nici. Metoda praktycznie niezniszczalna, uszkodzić można go wyłącznie mechanicznie. 

Skontaktujcie się z nami, jeżeli będziecie potrzebowali pomocy w dobraniu metody znakowania – jesteśmy dla Was dostępni pod telefonem lub mailem – zapraszamy!

Wróć do listy

Chcesz skorzystać z naszych usług?

Złóż zapytanie

Zaufali nam

68,728 Klientów
162,844 Zamówień
85 Pracowników
17 Lat na rynku