Jaką metodę znakowania wybrać zamawiając koszulki z nadrukami?

12 lutego 2020
koszulki-z-nadrukiem

Posiadanie koszulek z własnym oryginalnym wzorem to idealny pomysł na wyróżnienie się wśród tłumu. Możliwość zamówienia takiego produktu ze swoją grafiką daje niemałą satysfakcję. Jeszcze większą przyjemność przyniesie zobaczenie kogoś w koszulce przez Ciebie zaprojektowanej. Jeżeli zdecydowałeś się na wydrukowanie swoich wzorów w tym artykule polecimy jakie metody znakowania dobrać w zależności od rodzaju zamówienia.

W ofercie Reflect posiadamy 8 metod znakowania. Jest w czym wybierać i osoba rozpoczynająca dopiero swoją przygodę ze znakowaniem odzieży, może być nieco zagubiona. Każda metoda różni się swoim wyglądem, metodą nałożenia, ograniczeniami i ceną.

Przybliżenie metod znakowania

Na początku powiemy sobie na czym polegają dostępne metody znakowania. Nadruki na koszulki można nanieść każdą z nich:

1. Sitodruk to technika, z wyjątkowo długą tradycją. Nadruk jest wykonywany jest za pomocą specjalnych naświetlonych sit i farb sitodrukowych. Znakowanie jest bardzo trwałe – przy stosowaniu zasad prania odzieży z nadrukiem, nadruk powinien starczyć na około 100-150 prań. Sitodruk to metoda idealna, zarówno w przypadku materiałów poliestrowych, jak i tych wykonanych z bawełny. To idealne rozwiązanie dla osób planujących zamówienie powyżej 20-30 sztuk. Jego cena uzależniona jest od nakładu, wymiaru oraz kolorów użytych w projekcie.

2. Druk cyfrowy DTG to stosunkowo świeża metoda znakowania, natomiast aktualnie jedna z popularniejszych. Metoda ta z niezwykłą precyzją i dokładnością oddaje nawet najdrobniejsze elementy projektu. Idealnie sprawdzi się dla małych nakładów – opłacalna jest już od jednej sztuki. Wytrzymałość szacuje się na około 50-100 prań. Cena zależna jest od wymiaru projektu i nakładu.

3. Haft komputerowy jest najbardziej ekskluzy wną metodą znakowania. Jest praktycznie niezniszczalna. Jedynym ograniczeniem pozostają minimalne wymiary projektu, które są bardziej restrykcyjne niż w przypadku pozostałych technik. Opłacalna od około 30 sztuk. Cena zależna jest od wymiaru projektu i nakładu.

4. Sublimacja to metoda stosowana do znakowania jasnych tkanin poliestrowych. Doskonale nadaje się do druku na odzieży sportowej. Sublimacja jest najtrwalszą metodą znakowania. Można znakować nią nie tylko koszulki, ale także czapki, torby, czy worki poliestrowe. Cena zależna jest od wymiaru projektu i nakładu.

5. Folia flex i flock to metody wykonywany na specjalnych foliach wycinanych według projektu przez ploter. Folia flex wykonywana jest w pełnych kolorach – jako gładka folia. Folia flock to natomiast folia z tzw. meszkiem. Takie znakowanie jest opłacalne od 1 sztuki. Folie są na tyle wytrzymałą metodą znakowania, że nadruk starcza nawet do 500 prań, przy stosowaniu zasad prania odzieży z nadrukiem.

6. Flex lateksowy to najbardziej innowacyjna i ekologiczna metoda znakowania, która posiada szeroki wachlarz możliwości.
Oddaje pełną głębię kolorów, dlatego idealnie nadaje się do przenoszenia wielokolorowych grafik, na większość materiałów: odzież sportową, kurtki, koszulki poliestrowe. Trwałość określa się na około 100 prań. Opłacalna od jednej sztuki.

7. Termotransfer plastizolowy to metoda inaczej zwana sitodrukiem pośrednim. Jest to bardzo trwała i elastyczna metoda znakowania koszulek, czapek, bluz, odzieży sportowej, a także gadżetów. Proces przygotowania jest bardzo zbliżony do sitodruku na początkowych etapach. Najbardziej opłacalny jest dla nakładu powyżej 50 szt. Trwałość metody określa się na około 100 prań.

Jaką metodę znakowania wybrać?

Koszulki z własnym nadrukiem dla np. swojej marki odzieżowej, gdzie decydujesz się na produkcję całej kolekcji, najlepiej będzie wykonać metodą opłacalną przy większych nakładach. Może być to np. sitodruk lub termotransfer. Jeżeli planujesz wykonać śmieszne koszulki tylko dla własnego użytku, lepiej zdecydować się na druk cyfrowy lub folie. Przy zamówieniu pojedynczej sztuki koszulki piłkarskiej z nadrukiem, najlepiej będzie zdecydować się na sublimację.

Mam nadzieję, że artykuł pomoże Wam w podjęciu decyzji. Jeżeli natomiast mimo wszystko będziecie mieć wątpliwości, można skorzystać z pomocy naszego Biura Obsługi Klienta.

Wróć do listy

Chcesz skorzystać z naszych usług?

Złóż zapytanie

Zaufali nam

39,718 Klientów
109,815 Zamówień
85 Pracowników
14 Lat na rynku