• polski
  • PLN
    • EUR
    • USD
Blog Reflect.

Nowości w świecie znakowania odzieży.

Mamy oko na wszystkie projekty!

26 lutego 2016

Głowa grafika jest pewnego rodzaju otchłanią bez dna, z której ciągle wypadają pomysły. Tworzenie projektów przez grafika to jak spanie czy jedzenie dla każdego człowieka, wchodzi w krew. Ale… trzeba to kochać, czuć to w każdej krwince swojego ciała. Kreatywność grafików pozwala na tworzenie fantastycznych, efektownych projektów graficznych, jednak bez pewnych wytycznych nie będą oni w stanie sprostać wymaganiom klientów. Co musimy przesłać grafikowi, aby zrealizował nas projekt? Jak przedstawić swoją koncepcję? O tym już za chwilę…

Co przesłać grafikowi?

1. Logo

Przede wszystkim, grafik koniecznie będzie potrzebował logo Twojej firmy oraz jej pełną nazwę. Jeśli chcesz umieścić logotyp na swojej wizytówce, ulotce, plakacie bądź innym produkcie, musisz je przesłać grafikowi, który będzie wykonywał dla Ciebie projekt. Jeśli jednak nie posiadasz logo w odpowiednim formacie – nie martw! Grafik może je dla Ciebie zaprojektować jeśli tylko zajdzie taka potrzeba.

Tworzenie logotypu

2. Zdjęcia i elementy graficzne

Jeśli znalazłeś w internecie grafikę lub zdjęcie, które wpadło Ci w oko i bardzo chciałbyś je wykorzystać w swoim projekcie, upewnij się, że masz do tego prawo. Jak to sprawdzić? Bardzo prosto! W narzędziach wyszukiwania Google Grafika w zakładce „Prawa do użytkowania” zaznacz interesującą Cię licencję. Unikniesz wówczas niepotrzebnych nieporozumień i upewnisz się, że możesz skorzystać z określonej grafiki.

3. W jakim formacie przesłać grafiki?

Wszystkie grafiki, które prześlesz grafikowi, musisz załączyć w postaci wektorowej (.ai lub .cdr). Istnieje także możliwość przesłania plików w postaci bitmapy, wówczas jednak ich rozdzielczość musi wynosić 300dpi. Dlaczego? Przy niższej rozdzielczości Twoje wizytówki czy ulotki będą wyglądały nieestetycznie, a napisy mogą być rozmazane.

4. „Chcę taką czcionkę, jak na wcześniejszej wizytówce”

Jeśli chcesz, aby czcionka na Twoim projekcie była tożsama z dotychczasową, konieczne jest, abyś podał grafikowi jej nazwę. Programy graficzne funkcjonują zupełnie inaczej, niż standardowe programy tekstowe, dlatego nie tak łatwe jest dostosowanie czcionki do wcześniejszego jej kształtu.

Identyfikacja wizualna

Ale i o to nie musisz się martwić. Grafik postara się, aby czcionka na projekcie, który tworzy dla Ciebie, jak najbardziej przypominała tę dotychczasową. Dużym ułatwieniem dla niego będzie jednak, jeśli będziesz wiedział, jaka czcionka była wykorzystywana w Twoich wcześniejszych projektach.

Jak przełożyć na słowa to, co chcę ?

Bądź bezpośredni i konkretny. Jeśli nie chcesz, aby grafika ponosiła inwencja twórcza i masz sprecyzowany pomysł na swój projekt, dokładnie przedstaw go grafikowi krok po kroku. W jakim miejscu umieścić logo, gdzie powinno znaleźć się zdjęcie, ile miejsca na Twojej ulotce ma zajmować tekst, a ile grafiki, jakiego koloru powinno być tło.
Jeśli jednak chcesz powierzyć swoje wizytówki komuś kreatywnemu, zamów projekt u grafika i daj mu wolną rękę. Prześlij mu niezbędne elementy i czekaj na niebagatelny finish! Z pewnością będziesz pod wrażeniem!

Wróć do listy

Chcesz skorzystać z naszych usług?

Złóż zapytanie

Zaufali nam

67,519 Klientów
160,612 Zamówień
85 Pracowników
17 Lat na rynku