• polski
  • PLN
    • EUR
    • USD
Blog Reflect.

Nowości w świecie znakowania odzieży.

Którą metodę wybrać do znakowania odzieży reklamowej?

13 stycznia 2023

Jeżeli podchodzimy do zamówienia odzieży pierwszy raz, pojawia nam się wiele pytań. Widzimy jak duży wybór metod znakowania jest dostępnych, jak wiele rodzajów odzieży do druku możemy wybrać. Dlatego zanim zaczniecie składać zamówienie, warto zapoznać się z dostępnymi metodami znakowania i wybrać odpowiednią dla swojego zamówienia. Omówimy w tym artykule znakowanie odzieży reklamowej dla początkujących.

Znakowanie odzieży reklamowej, dostępne metody

W firmie Reflect odzież reklamowa znakowana jest od wielu lat. Dzięki temu doświadczeniu mamy w ofercie dostępne wszystkie metody znakowania odzieży dostępne na rynku. A jest to:

  • Sitodruk,

  • Termotransfer,

  • Druk cyfrowy DTG,

  • Haft komputerowy,

  • Sublimacja,

  • Folia lateksowa,

  • Folia flex,

  • Folia flock,

Każda z tych metod różni się od siebie – niektóre sposobem nakładania, metodą przygotowania, wymaganiami – względem plików czy materiału odzieży. Różni je także cena. Niektóre są opłacalne od jednej sztuki, inne od 20 czy 50 sztuk. Jedne z metod będą lepsze do hurtowego znakowania koszulek, inne do znakowania odzieży sportowej, a kolejne do znakowania czapek. W dalszej części powiemy sobie czym charakteryzują się te metody oraz którymi metodami znakowanie odzieży reklamowej jest najczęściej wybierane.

Nadruki pośrednie

Znakowanie odzieży reklamowej różni się sposobem nakładania i przygotowania. Wyróżniamy metody pośrednie i bezpośrednie. Zaczniemy od druku pośredniego – jest to kategoria znakowania ubrań, które wykonywane są na odzieży etapowo – drukowane na specjalnych foliach, kalkach a później nadrukowywane na materiał. Metody pośrednie to – folia flex, flock, lateks, sublimacja i termotransfer. Jakie zastosowanie mają te metody?

Folia flex i flock – to metoda druku wykonywana przy pomocy specjalnych ploterów i wgrzewana na odzież za pomocą prasy przemysłowej. Plotery wycinają nadruk ze specjalnych folii w jednym kolorze. Mamy dostępne folie flex w standardowych kolorach lub takich z efektem specjalnym (jak np. brokat czy odblask). Natomiast folia flock to folia z meszkiem, dostępna w kilku wariantach kolorystycznych. Do druku potrzebny jest plik w wektorze. Kolor nadruku dobierzesz z naszej palety kolorów folii. Folie opłacalne są od jednej sztuki. Trwałość oceniana jest na około 500 prań.

Folia lateksowa – jest to wielokolorowy druk wykonywany na folii i nanoszony na odzież za pomocą prasy. Idealnie sprawdzi się przy kolorowych grafikach, jednak jest mało elastyczny i nie przepuszcza powietrza, dlatego zalecamy wykonywanie mniejszych projektów. Opłacalny od jednej sztuki. Żywotność nadruku oceniana jest na około 100 prań, przy zachowaniu odpowiednich metod prania odzieży z nadrukiem.

Sublimacja – jest to metoda druku, która wykorzystuje zjawisko sublimacji. Na specjalnych kalkach drukowana jest grafika, która później naniesiona zostaje na odzież za pomocą pracy przemysłowej w wysokiej temperaturze. Sublimację można wykonać wyłącznie na materiałach poliestrowych lub takich które posiadają specjalną powłokę poliestrową. Do druku potrzebujesz wysokiej jakości bitmapę. Drukowanie kolorowych prac może być wykonane tylko na jasnych materiałach. Na kolorowych produktach wykonamy wyłącznie czarny nadruk. Opłacalna jest od jednej sztuki. Jest to metoda praktycznie niezniszczalna. Niewyczuwalny w dotyku nadruk idealnie sprawdzi się na odzieży sportowej.

Termotransfer – to metoda bardzo podobna do sitodruku. Nazywana jest sitodrukiem pośrednim. Nadruki wykonywane są za pomocą maszyny sitodrukowej na specjalnych kalkach wraz z klejem. Nanoszone później na odzież za pomocą prasy. Idealnie sprawdza się do znakowania produktów, których nie można oznakować sitodrukiem. Opłacalna od około 20 sztuk. Do druku musisz przygotować wektory. Trwałość oceniana jest na około 100 prań.

Nadruki bezpośrednie

odzież reklamowa

Znakowanie odzieży metodą bezpośrednią to znakowanie gdzie nadruk nanoszony jest bezpośrednio na odzież. Do tych metod zaliczamy – sitodruk, druk cyfrowy oraz haft komputerowy. Czym charakteryzują się te metody?

Sitodruk – popularna metoda z wieloletnią tradycją. Nadruki wykonywane na maszynie sitodrukowej za pomocą specjalnych farb są bardzo trwałe i efektowne. Metoda ta wymaga specjalnej przygotowalni i opłacalna jest od około 20-30 sztuk. Plik do druku wymagany jest w wektorach, zapisany w wymiarze rzeczywistym. Kolorystykę dobieramy z palety PANTONE Solid Coated. Idealna metoda dla dużych nakładów. Bardzo trwała – przy zastosowaniu odpowiednich metod prania odzieży z nadrukiem, starczy nam na około 150 prań.

Druk cyfrowy – nowoczesna i chętnie wybierana metoda druku. Polega na bezpośrednim natryskiwaniu atramentem na odzież za pomocą specjalnych drukarek, tworząc w ten sposób piękne i szczegółowe nadruki. Metoda ta nie wymaga przygotowalni, więc opłacalna jest już od jednej sztuki. Idealnie sprawdzi się do zamówień indywidualnych lub spersonalizowanych. Doskonała do wydruku zdjęć. Plik do druku może być przygotowany w bitmapie o wysokiej jakości – przynajmniej 300 dpi, przy wymiarze rzeczywistym. Kolorystyka grafiki to CMYK. Przy odpowiednim praniu, starczy nam na około 100-150 prań.

Haft komputerowy– kolejna metoda z wieloletnią tradycją. Hafty znane są nam od lat i kojarzą się z elegancją. Tą metodą wykonamy piękne hafty, tworzone za pomocą specjalnych maszyn. Dobrze sprawdzi się do oznakowania firmowych koszul. Metoda wymaga przygotowalni i jej opłacalny nakład to około 30 sztuk jednego wzoru. Plik do druku przygotuj w wektorach – kolor haftu dobierzesz z naszej palety kolorów nici. Metoda praktycznie niezniszczalna, uszkodzić można go wyłącznie mechanicznie.

Odzież na zamówienie dla firm

Odzież na zamówienie dla firm wybierana jest ze szczególną dokładnością. Dlatego warto dokładnie przemyśleć wybór metody znakowania. Po przeczytaniu artykułu, macie już podstawową wiedzę, która pozwoli na łatwiejsze dobranie znakowania do konkretnego zamówienia. W razie wątpliwości skonsultujcie się z naszym Biurem Obsługi Klienta, jeżeli sam nie chcesz podejmować decyzji o metodzie znakowania, możemy ją dobrać względem Twojego zamówienia. Tak samo możemy pomóc w wybraniu odpowiedniej odzieży. Przeprowadzimy Cię przez cały proces zamówienia. Zapraszamy do kontaktu!

Wróć do listy

Chcesz skorzystać z naszych usług?

Złóż zapytanie

Zaufali nam

67,597 Klientów
160,756 Zamówień
85 Pracowników
17 Lat na rynku