• polski
  • PLN
    • EUR
    • USD
Blog Reflect.

Nowości w świecie znakowania odzieży.

Jak zrobić dobre logo firmy, które zapadnie w pamięć klientom?

22 maja 2025

Budowanie świadomości marki zaczyna się od samego początku – od pomysłu na koncept, nazwę, strategię i oczywiście logo. Do wykonania koncepcji wizualnej firmy należy odpowiednio się przygotować i wziąć pod uwagę wiele aspektów. Logo będzie reprezentować Twoją firmę przez lata, dlatego to tak ważny element. Dzisiaj powiemy sobie jak zrobić dobre logo firmy i jak zaprezentować je na odzieży firmowej.

Jak zaprojektować dobre logo firmy?

Jak już wspomnieliśmy, logo to ważny punkt na liście przy tworzeniu własnej marki. Kiedy mamy już koncept, strategię i nazwę musimy przygotować grafiki i identyfikację wizualną, która w pewien sposób odda wartości, które chcemy prezentować jako firma. Może nawiązywać kolorystyką, symboliką i innymi elementami, dzięki którym odbiorca będzie mógł się z daną marką utożsamić. Przy pracy nad logo warto przemyśleć różne opcje, sprawdzić możliwości i dostępne rodzaje. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to jak zaprojektować dobre logo firmy. Jest to zależne od wielu czynników, natomiast to na co na pewno warto zwrócić uwagę to:

  • czytelność logo
  • odpowiednia kolorystyka
  • spójna tematyka projektu
  • księga identyfikacji wizualnej
  • opracowanie graficzne logo w różnych formatach

To uniwersalne punkty na których warto się skupić przy projektowaniu. Jeżeli planujesz stworzyć odzież lub gadżety firmowe, warto mieć określone specyfikacje jak logo ma prezentować się na produktach – w jakich ma być kolorach itp. Ustalić zasady. Dodatkowo posiadanie logo w różnych formatach, znacznie ułatwia późniejsze składanie zamówienia na wyżej wspomniane produkty. To jak stworzyć logo firmy zależy od Ciebie dlatego odpowiednio się do tego przygotuj i zaplanuj takie logo, które zapadnie klientom w pamięci na długo.

Jak zaprojektować dobre logo firmy?

Jak stworzyć logo firmy na ubraniach?

Masz już za sobą etap w którym zastanawiasz się jak zaprojektować dobre logo firmy i twoja identyfikacja wizualna jest już w pełni gotowa, ale nie wiesz jak zabrać się za produkcję odzieży firmowej? Spieszymy z odpowiedzią. 

Zacznij od zaplanowania tego jaką odzież chcesz zamówić. Twoja odzież firmowa będzie pełnić funkcję wizytówki Twojej marki i idealnie spełni swoje zadanie reklamy, kiedy jest dobrze dobrana. Przyciągające wzrok koszulki z nadrukiem czy bluzy z haftem na pewno zapadną w pamięci Twojemu klientowi. Dodatkowo, jeżeli odzież jest nowoczesna, nietuzinkowa i dobrze oddaje ducha Twojej firmy to jeszcze bardziej przyciąga wzrok.

Podczas wybierania dla pracowników odzieży służbowej, czy reprezentacyjnej musisz mieć na uwadze specyfikę pracy. Zadaj sobie pytanie, czy odzież będzie wybierana dla pracowników biurowych, produkcyjnych czy dla sprzedawców i zabierz się za stworzenie wzorów. Odzież firmowa z logo będzie ciekawą formą ubioru, dlatego warto się na nią zdecydować. Pamiętaj, że na Twojej odzieży musi znaleźć się znakowanie odzieży czyli personalizacja. Zależnie od Twojego logo oraz wybranej odzieży będziemy mogli dobrać odpowiednią metodę znakowania. Najczęściej wybierany jest haft komputerowy, który jest najtrwalszą i najbardziej elegancką metodą znakowania. Jeżeli natomiast uważasz, że haft nie będzie odpowiedni, równie dobrze będziesz mógł wybrać klasyczny nadruk taki jak np. termotransfer. Najważniejsze przy wyborze zestawu dla Twoich pracowników jest pamiętać o profesjonalizmie, dobierając odpowiednie modele oraz rozmiary odzieży. Idealnie dobrana odzież firmowa, będzie wspaniałą wizytówką Twojej firmy.

Logo firmy na Twojej odzieży będzie Twoją wizytówką

Odzież reklamowa pomaga w promowaniu firmy. Zapewnia estetykę pracy oraz dodatkową reklamę. Spójne modne wzory i kolory podkreślają profesjonalizm marki. Podążając za trendami i szukając oryginalnych form reklamy, czy prezentacji wybór odzieży firmowej to świetna decyzja. Koszulki z nadrukami są popularną formą promocji, ale to nie wszystko co możesz zrobić. Jeżeli mamy wybierać jeszcze inne produkty odzieżowe to warto pomyśleć o bluzach czy koszulach. Jest to ciekawa forma prezentacji firmy, a takie produkty możesz ofiarować nie tylko swoim pracownikom, ale także stałym klientom.

Firmowe stroje świetnie wypadają kiedy Twoi pracownicy spotykają się z klientami osobiście, w biurze, czy na eventach branżowych. Pozwalając na rozpoznanie, budujesz świadomość swojej marki nie tylko wewnątrz swoich klientów, ale także wśród tych potencjalnych. Dobrze i spójnie przygotowana odzież, będzie przyciągać uwagę i budować dodatkową świadomość wśród odbiorców.

Jak dobrać nadruk?

Jak dobrać nadruk?

Kiedy stworzysz już logo, wybierzesz już odzież – krój, model i kolorystykę, czas najwyższy na wybranie znakowania. Twoje logo to podstawa odzieży firmowej, dlatego musi prezentować się nienagannie. Mamy do wyboru kilka metod znakowania, a jaka będzie najlepsza? Odpowiedź, być może jest wymijająca, ale to zależy od projektu i wybranego materiału. Są grafiki które ciężko wyhaftować i o wiele lepiej sprawdzą się w formie nadruku. Są też materiały, które będą lepiej wyglądać z haftem. Dostępnych w ofercie metod znakowania, mamy aż osiem, ale najbardziej popularne to druk cyfrowy DTG, haft komputerowy i sitodruk. Czym one się charakteryzują?

Druk cyfrowy nowoczesna i chętnie wybierana metoda druku. Polega na bezpośrednim natryskiwaniu atramentem na odzież za pomocą specjalnych drukarek, tworząc w ten sposób piękne i szczegółowe nadruki. Metoda ta nie wymaga przygotowalni, więc opłacalna jest już od jednej sztuki. Idealnie sprawdzi się do zamówień indywidualnych lub spersonalizowanych. Plik do druku może być przygotowany w bitmapie o wysokiej jakości – przynajmniej 300 dpi, przy wymiarze rzeczywistym. Kolorystyka grafiki to CMYK. Przy odpowiednim praniu, starczy nam na około 100-150 prań. 

Haft komputerowy – kolejna metoda z wieloletnią tradycją. Hafty znane są nam od lat i kojarzą się z elegancją. Tą metodą wykonamy piękne hafty, tworzone za pomocą specjalnych maszyn. Dobrze sprawdzi się do oznakowania firmowych koszul. Metoda wymaga przygotowalni i jej opłacalny nakład to około 30 sztuk jednego wzoru. Plik do druku przygotuj w wektorach – kolor haftu dobierzesz z naszej palety kolorów nici. Metoda praktycznie niezniszczalna, uszkodzić można go wyłącznie mechanicznie. 

Sitodruk – popularna metoda z wieloletnią tradycją. Nadruki wykonywane na maszynie sitodrukowej za pomocą specjalnych farb są bardzo trwałe i efektowne. Metoda ta wymaga specjalnej przygotowalni i opłacalna jest od około 20-30 sztuk. Plik do druku wymagany jest w wektorach, zapisany w wymiarze rzeczywistym. Kolorystykę dobieramy z palety PANTONE Solid Coated. Idealna metoda dla dużych nakładów. Bardzo trwała – przy zastosowaniu odpowiednich metod prania odzieży z nadrukiem, starczy nam na około 150 prań. Idealnie sprawdzi się do druku koszulek, jednak bardziej opłacalna dla nakładów jednego wzoru, niż personalizacji.

Dobrze zaprojektowane logo i identyfikacja wizualna są pierwszym krokiem do sukcesu. Dodatkowo również odzież firmowa z logo to idealne rozwiązanie. Dobrze przygotowana, podążająca za trendami będzie świetnie prezentować Twoją firmę.

W razie wątpliwości czy pytań, zapraszamy do kontaktu z naszymi doradcami, którzy pomogą w doborze odzieży, znakowania czy przygotowania plików do druku. Kontaktować można się mailowo, telefonicznie oraz za pomocą czatu. Powodzenia!

Wróć do listy

Chcesz skorzystać z naszych usług?

Złóż zapytanie

Zaufali nam

72,680 Klientów
170,140 Zamówień
85 Pracowników
18 Lat na rynku