Dokładne pomiary to podstawa, szczególnie jeśli zależy nam na dobrze dobranej odzieży firmowej. Wpływają one nie tylko na komfort użytkownika, ale też na estetykę i jakość odzieży firmowej. Zaczniemy od częstego pytania o odzież wierzchnią i powiemy jak zmierzyć kurtkę, by uniknąć błędów i otrzymać idealnie dopasowany produkt. Zapraszamy!
Dlaczego warto mierzyć kurtkę przed złożeniem zamówienia?
Wydaje się, że rozmiarówka wystarczy, jednak w praktyce każda marka może mieć inne standardy. W dodatku różne kroje – slim fit, regular czy oversize, mają inne parametry, mimo tej samej etykiety z rozmiarem.
Szczególnie ważne jest sprawdzenie rozmiarów, jeżeli chcemy zamówić pakiet dla pracowników, który zostanie oznakowany firmowym logo. Pracownicy reprezentujący firmę w odzieży z logo, powinni mieć odpowiednio dopasowaną odzież. Dlatego jeśli zamawiasz odzież do znakowania lub szyjesz ją od podstaw, jak mierzyć kurtkę to pytanie, na które naprawdę warto znać odpowiedź.
W tym poradniku pokażemy Ci krok po kroku, jak zmierzyć wymiary kurtki, gdzie dokładnie przyłożyć miarkę, czego unikać oraz jak zapisać wyniki, aby łatwo je wykorzystać podczas składania zamówienia.
Jak mierzyć kurtkę – krok po kroku
Do pomiaru kurtki potrzebujesz miarki krawieckiej i płaskiej powierzchni – najlepiej stołu lub podłogi. Kurtka powinna być rozłożona na płasko, zapięta na zamek (jeśli go posiada), bez zagnieceń i fałd. Oto, jak mierzyć kurtkę krok po kroku:
Długość kurtki – zmierz od najwyższego punktu ramienia przy kołnierzu do dolnej krawędzi kurtki. To bardzo ważny parametr przy odzieży wierzchniej, dlatego warto wiedzieć, jak zmierzyć długość kurtki precyzyjnie.
Szerokość pod pachami (klatka piersiowa) – mierzona poziomo, od szwu do szwu pod pachami. Wynik należy pomnożyć razy dwa, aby uzyskać obwód.
Szerokość w talii i na biodrach – podobnie jak wyżej, mierzymy najszersze miejsce w danym obszarze.
Długość rękawa – pytanie, które pada często: jak zmierzyć długość rękawa kurtki? Zacznij od szwu na ramieniu, poprowadź miarę wzdłuż rękawa aż do samego końca (mankietu).
Szerokość ramion – zmierz od jednego szwu na ramieniu do drugiego, przez górną część pleców.
Po zebraniu odpowiednich wymiarów, będzie można je przeanalizować względem rozmiarówki udostępnianej przez producenta lub przekazać do szwalni, jeżeli tworzymy odzież od podstaw.
Wymiary kurtki – jak mierzyć, by nie popełnić błędu?
Z pozoru proste zadanie może szybko stać się źródłem frustracji, jeśli nie wiemy jak mierzyć, by wynik był miarodajny. Dlatego poniżej kilka praktycznych wskazówek:
- Nie mierz kurtki na sobie ani na wieszaku – zawsze układaj ją na płasko.
- Wybierz kurtkę, która dobrze leży i jest podobnego kroju do tej, którą planujesz zamówić.
- Wykonaj każdy pomiar przynajmniej dwa razy – dla pewności.
- Zapisuj wyniki w centymetrach, z dokładnością do 0,5 cm.
Znakowanie kurtek firmowych
Jeśli chcesz zamówić kurtki z nadrukiem lub haftem – niezależnie od tego, czy kupujesz z hurtowni, czy zamawiasz odzież szytą na miarę, dokładny pomiar odzieży jest kluczowy.
Oprócz samego rozmiaru, musisz także przemyśleć miejsce znakowania oraz jego wymiar. Warto uśrednić szerokość logo względem różnych rozmiarów odzieży. W tym przypadku polecamy wielkość zaplanować względem najmniejszego rozmiaru kurtki z zamówienia.
Pod zaplanowany wymiar przygotowujemy grafikę oraz ewentualną wizualizację.
Kurtki najczęściej znakujemy w następujących miejscach:
- Kurtki softshell – logo na piersi, plecach lub rękawie
- Kurtki zimowe – nadruki na ramieniu lub hafty na piersi
Wybór metody znakowania zależny jest od wybranego materiału kurtki, ale zazwyczaj będzie to jedna z następujących metod:
Termotransfer – to metoda bardzo podobna do sitodruku. Nazywana jest sitodrukiem pośrednim. Nadruki wykonywane są za pomocą maszyny sitodrukowej na specjalnych kalkach wraz z klejem. Nanoszone później na odzież za pomocą prasy. Idealnie sprawdza się do znakowania produktów, których nie można oznakować sitodrukiem. Opłacalna od około 20 sztuk.
Haft komputerowy tą metodą wykonamy piękne hafty, tworzone za pomocą specjalnych maszyn. Metoda wymaga przygotowalni i jej opłacalny nakład to około 20-30 sztuk jednego wzoru. Plik do druku przygotuj w wektorach – kolor haftu dobierzesz z naszej palety kolorów nici. Folia flex i flock – to metoda druku wykonywana przy pomocy specjalnych ploterów i wgrzewana na odzież za pomocą prasy przemysłowej. Plotery wycinają nadruk ze specjalnych folii w jednym kolorze. Mamy dostępne folie flex w standardowych kolorach lub takich z efektem specjalnym (jak np. brokat czy odblask). Natomiast folia flock to folia z meszkiem, dostępna w kilku wariantach kolorystycznych. Do druku potrzebny jest plik w wektorze. Kolor nadruku dobierzesz z naszej palety kolorów folii.
Folia lateksowa – jest to wielokolorowy druk wykonywany na folii i nanoszony na odzież za pomocą prasy. Idealnie sprawdzi się przy kolorowych grafikach, jednak jest mało elastyczny i nie przepuszcza powietrza, dlatego zalecamy wykonywanie mniejszych projektów.
Oprócz klasycznych metod znakowania, które można wykonać na gotowej odzieży istnieje możliwość szycia odzieży od podstaw, a wówczas szycie odzieży fullprint pozwala na całościowe oznakowanie produktu.
Mamy nadzieję, że dzięki temu wpisowi, wiesz już, jak zmierzyć kurtkę przed złożeniem zamówienia. Kluczem jest dokładność, systematyczne podejście i spójność pomiarów. Niezależnie, czy zamawiasz kilka sztuk, czy planujesz dużą kolekcję z własnym nadrukiem, warto zadbać o każdy szczegół. Pamiętaj, że odpowiednie wymiary kurtki to fundament udanego projektu.
Jeśli potrzebujesz wsparcia w dopasowaniu produktu, znakowaniu odzieży lub realizacji zamówienia – zapraszamy do kontaktu z naszym Biurem Obsługi Klienta.