• polski
  • PLN
    • EUR
    • USD
Blog Reflect.

Nowości w świecie znakowania odzieży.

Jak założyć firmę odzieżową? Zostań początkującym projektantem mody!

15 października 2021

Założenie własnej marki odzieżowej to całkiem popularny pomysł na biznes. Mamy na rynku dużo firm odzieżowych, dlatego sprawa nie jest prosta. Żeby zaistnieć w świecie mody, musisz zadbać o dobry pomysł na swoją markę i odpowiednio przygotować się do produkcji odzieży. Dzisiaj powiemy sobie, jak założyć firmę odzieżową. Zapraszamy do lektury.

Zakładanie firmy odzieżowej – od czego zacząć?

Kiedy w głowie zaświta Ci pomysł stworzenia własnej firmy odzieżowej, zacznij od pomysłu na nią. Nie chodzi tutaj tylko o plan – będę sprzedawać ciuch, jakoś to będzie. Nie, musisz wiedzieć jaka to będzie odzież, do kogo skierowana, jakie dokładnie produkty zamierzasz oferować. Potrzebny jest zarys, który pozwoli na dalsze konsultacje. Stworzenie własnego brandu, wymaga wiele pracy i skupieniu się na każdej, nawet małej kwestii. Za całokształt swojej marki jesteś odpowiedzialny Ty i to dlatego pomysł jest najważniejszym punktem na początku drogi. Z pomysłem cała reszta od razu stanie się łatwiejsza.

Projekt trudniejszy niż produkcja?

Wstępny projekt ubrań  

Za projektowanie i dostarczanie pomysłów jesteś odpowiedzialny Ty. To Twoja wymarzona kolekcja, dlatego musisz porządnie przemyśleć, co chcesz w niej pokazać.

No to jak stworzyć swoją markę odzieżową? Od czego zacząć oprócz koncepcji marki?

Zaczniemy od samej odzieży. Koniecznie zastanów się nad odpowiednimi modelami. Jeśli będzie to odzież sportowa – zdecyduj się na materiały przewiewne, bardzo dobrej jakości. Tacy klienci są bardzo wymagający. Jeśli pozostajesz przy samych koszulkach – dopasuj gramaturę do pory roku i wybierz bawełnę, która posłuży Twoim klientom przez długie lata. Dobierz odpowiednie fasony zarówno dla mężczyzn jak i dla kobiet. Przy marce odzieżowej dla dzieci, koniecznie zrób dobry research względem materiałów i atestów danego produktu. Chcesz oferować to co najlepsze. Jeśli jednak nie znasz się na materiałach, poproś profesjonalistów o pomoc w doborze odzieży pod konkretnym kątem.

Oprócz gotowej odzieży, którą oferują hurtownie, możesz także pójść inną drogą i zdecydować się na szycie kolekcji od podstaw. Dzięki temu będziesz miał pełną kontrolę nad fasonami odzieży, nad wybranymi materiałami oraz nad rozmiarówką. Nie musisz ograniczać się do wyboru oferowanych przez producentów modeli, możesz stworzyć coś czego jeszcze nie było, według własnych zasad. Kiedy zdecydujesz się na odzież i odpowiednie modele, czas na dobór znakowania. Mamy dostępne w ofercie wszystkie metody znakowania, jednak jej dobór zależy od kilku czynników. Przede wszystkim od wybranych materiałów, przygotowanej grafiki oraz od finalnego nakładu jednego wzoru. Kolejnymi etapami personalizacji kolekcji, mogą być metki odzieżowe oraz konfekcjonowanie. Po wielu konsultacjach z drukarnią i szwalnią, rozpocznie się produkcja, która jest ostatnim etapem w tworzeniu odzieży. Po tym procesie jednak nie jest koniec, ponieważ czekają Cię kolejne wyzwania.

Jak stworzyć własną markę odzieżową generującą zysk?

Początki bywają trudne, szczególnie gdy konkurencja jest duża. Dobry pomysł i określenie grupy docelowej to ważny element, ale jest początkiem drogi do sukcesu. Musisz poznać swoich klientów i wiedzieć jak do nich dotrzeć. Reklama w Internecie to aktualnie najlepsze rozwiązanie. Możesz dać poznać się swoim odbiorcom, którzy nie od razu będą wiedzieć o powstaniu Twojej marki. Dobrze przygotowana strona internetowa, odpowiednie pozycjonowanie jej w wyszukiwarkach, to bardzo ważny element. Możesz odbyć odpowiednie szkolenia, które pomogą Ci w nauce działań marketingowych, albo skorzystać z pomocy agencji, która zrobi to za Ciebie. Reklamy w mediach społecznościowych mają wielką moc i dobrze przygotowane, mogą przynosić satysfakcjonujące zyski.

Sprzedaż odzieży bez zakładania firmy? To możliwe!

Myślisz, że nie ma na to szans? Już tłumaczymy jak stworzyć markę odzieżową bez zakładania firmy. Jeżeli nie chcesz od razu rzucać się na głęboką wodę z tworzeniem całkowicie od podstaw swojej firmy odzieżowej, możesz skorzystać z gotowych rozwiązań. Nasza platforma Selino, oferuje stworzenie swojej marki odzieżowej bez wkładu finansowego. Nie musisz mieć także swojej działalności. Tutaj przede wszystkim najważniejszy będzie Twój pomysł na sklep. Przygotuj projekty i wystarczy, że dodasz je za pomocą kreatora. W ofercie jest mnóstwo produktów, które możesz wybrać do oznakowania – przeróżne koszulki, bluzy, czapki, a także gadżety takie jak kubki, szklanki, kufle, podkładki pod myszkę, plecaki czy etui na telefony. Możesz stworzyć szeroką ofertę dla swojej kolekcji i również promować ją w mediach społecznościowych. Do każdego produktu dodajesz marżę za produkt i otrzymujesz ją na swoje konto na platformie. Produkty przygotowywane są pod zamówienie, dlatego nie ma konieczności zakupu kolekcji samodzielnie. Jest to świetne rozwiązanie na początek, dzięki temu możesz zyskać bazę zaufanych klientów, a później stworzyć coś swojego.

Jak się wyróżnić na tle dużej konkurencji?

Własna firma odzieżowa - pierwsze kroki

To oczywiste, że coraz ciężej jest się przebić wśród kolejnych sklepów internetowych z odzieżą dla kibiców piłki nożnej czy dla fanów najnowszego serialu, jednakże czy zastanawiałeś się dlaczego takich sklepów mimo konkurencji jest coraz więcej? Ponieważ odpowiadają na konkretne potrzebny konkretnych grup odbiorców. I chociaż może się wydawać to dziwne – na pewno na dobry start będzie miała szansę mała marka odzieżowa dla graczy czy książkoholików; niż ogromny sklep internetowy przeznaczony po prostu dla młodych ludzi.

Samo sprecyzowanie grupy docelowej nie zapewni Tobie niestety sukcesu. Zastanów się przede wszystkim, czy produkty, które chcesz oferować spełnią nie tylko oczekiwania odbiorców, ale też będą funkcjonalne. Kapelusz słomiany dla właścicieli psów? Przydatny podczas spaceru, ale nie do końca niezbędny.

Masz pomysł na odzież z nadrukami dla fanów konkretnej dyscypliny sportowej lub miłośników wędkarstwa? Świetny pomysł, tylko najpierw zastanów się, czy sam nosiłbyś takie wzory.

Wiele czynników wpływa na efekt końcowy, dlatego warto wszystko dokładnie przemyśleć.

Jak przebić się w branży zakładając markę odzieżową? Kilka słów o reklamie

Stworzenie marki odzieżowej składającej się głównie z prostych koszulek z jednokolorowym napisem nie jest najgorszym pomysłem, jednakże jej wypromowanie może się okazać bardzo ciężkie. Bez naprawdę pomysłowych haseł trudno będzie przebić się w gąszczu podobnie wyglądającej odzieży od innych firm odzieżowych. Na rynku znakowania odzieży do dyspozycji masz wiele metod druku na koszulkach, co pozwoli Ci wyróżnić się na tle innych.

Bardzo ważnym elementem tej drogi jest reklama swoich produktów. Musisz dać poznać się swoim potencjalnym klientom, musisz zaistnieć w Internecie. Ważne jest prowadzenie strony internetowej oraz mediów społecznościowych. To dzięki nim, będziesz mógł tworzyć reklamy, które dotrą do konkretnej grupy odbiorców. Będziesz tworzył sobie bazę klientów, którzy będą chętnie do Ciebie wracać.

Zakładanie firmy odzieżowej – podsumowanie

Przedstawiliśmy Wam kilka ważnych kroków w tworzeniu własnej firmy odzieżowej. Teraz zadanie należy do Ciebie, zastanów się czy wiesz z czym zamierzasz wkroczyć na rynek modowy, jak mają wyglądać Twoje kolekcje, jak będziesz produkować odzież, czy będziesz tworzyć dodatkowe elementy budujące świadomość marki oraz to jak będziesz reklamował się w sieci.

Oprócz samej odzieży możesz zdecydować się także na całkowitą personalizację swojej marki. Takie dodatki tworzą niesamowity efekt i świadczą o profesjonalizmie kolekcji. Niezbędne będą własne metki odzieżowe i etykiety kartonowe. Dodatkowo możesz zdecydować się także na konfekcję i pakowanie.

Mamy nadzieję, że te kilka porad pomoże Ci rozpocząć planowanie założenia marki. W razie potrzeby nasi konsultanci służą pomocą.

Wróć do listy

Chcesz skorzystać z naszych usług?

Złóż zapytanie

Zaufali nam

67,571 Klientów
160,708 Zamówień
85 Pracowników
17 Lat na rynku