• polski
  • PLN
    • EUR
    • USD
Blog Reflect.

Nowości w świecie znakowania odzieży.

Jak promować markę odzieżową – poradnik

23 czerwca 2023

Budowanie własnej marki odzieżowej to wieloetapowy proces. Samo założenie firmy/sklepu i zaprojektowanie odzieży to nie wszystko. Ważne jest żeby dotrzeć do potencjalnych klientów, dlatego promowanie marki odzieżowej jest priorytetowe. Jeżeli nie wiesz jak za to się zabrać, przygotowaliśmy mały poradnik jak zacząć, w co najlepiej zainwestować i jak skutecznie reklamować w Internecie.

Promocja marki odzieżowej, od czego zacząć?

Promowanie marki odzieżowej należy odpowiednio zaplanować. Nie można robić tego chaotycznie, ponieważ nie przyniesie to oczekiwanych efektów. Wydawanie pieniędzy na źle zaplanowaną reklamę, przyniesie więcej strat niż korzyści. Dlatego zanim rozpoczniesz działania, koniecznie rozpocznij od planowania. Od czego zacząć?

Przede wszystkim musisz poznać swojego klienta – określenie grupy docelowej, pozwoli Ci znaleźć potencjalnie zainteresowanych Twoją marką i dzięki temu Twoje reklamy będą lepiej dostosowane. Musisz określić komu chcesz sprzedawać swoje ubrania i gadżety – młodzieży czy może osobom starszym? Czy Twoja marka skierowana jest do graczy albo może do sportowców? To ważna kwestia, ponieważ inaczej przygotujesz kampanię reklamową dla młodzieży, a inaczej dla osób starszych. To jeden z najważniejszych punktów, który pozwoli Ci na lepsze dopasowanie promocji, docieranie z reklamą do osób zainteresowanych i finalnie pozwala na realne zwiększenie sprzedaży.

Prowadź swoje social media z głową!

Największym narzędziem promocyjnym naszych czasów są oczywiście media społecznościowe – to właśnie dzięki nim Twoje promowanie marki odzieżowej będzie o wiele prostsze.

Media społecznościowe pozwolą Ci zbudować sieć swoich odbiorców i pomogą łatwo pozyskać nowych. Regularne działanie, kreatywna kreacja oraz śledzenie trendów, pozwolą Ci wybić się na tle innych i lepiej docierać do zainteresowanych. Marketing marki odzieżowej warto prowadzić na większości z dostępnych portali. Stwórz profil swojej marki na takich mediach takich jak Facebook, Instagram, TikTok czy Pinterest. Planując strategię publikacji, weź pod uwagę publikacje zdjęć swoich produktów, regularnego publikowania stories czy tworzenia unikalnych rolek. Zadbaj o to żeby, żeby przyciągnąć uwagę i zachęcić do obserwowania Cię dłużej.

Bardzo ważne jest, żeby Twój wizerunek w social mediach był spójny – stwórz wizerunek marki, który będzie odpowiadał materiałom promocyjnym. Jeżeli masz już szatę graficzną, pamiętaj żeby zachowywać odpowiednia kolorystykę i styl graficzny przy swoich publikacjach. Publikuj regularnie, ponieważ jest to kluczowe dla algorytmu praktycznie każdego medium społecznościowego. Możesz w kalendarzu zaplanować swoje posty w przód – np. na cały tydzień, dzięki temu nie będziesz musiał z dnia na dzień szukać inspiracji i pomysłów. Obserwuj także inne konta modowe, które pomogą Ci się zainspirować – zbieraj informacje i twórz własne kreacje. Przy publikacjach, pamiętaj także o odpowiednich hashtagach – możesz stworzyć jeden unikalny dla swojej marki i zachęcać swoich odbiorców do używania go – np. na własnych zdjęciach z Twoimi ubraniami.

Sama publikacja to nie wszystko, musisz także reagować na odpowiedzi Twoich obserwatorów – odpowiadaj na komentarze, udzielaj porad – angażuj się w rozmowy. Pozwoli Ci to nawiązać relację, która na pewno zaplusuje w przyszłości. Dobrym pomysłem na zaangażowanie odbiorców, jest także organizacja konkursów – zwiększysz dzięki temu zasięgi swojej marki i zachęcisz do aktywności obecnych followersów.

Pamiętaj, żeby być szczerym wobec swoich przyszłych klientów i informuj ich jak naprawdę wygląda Twoja marka odzieżowa. Jeżeli tworzysz nadruki na koszulkach z hurtowni odzieżowej – opowiedz im o tym. Takie koszulki są często świetnej jakości. Jeżeli szyjesz swoje produkty w szwalni – pochwal się tym. Obserwatorzy polubią Cię za szczerość.

Na koniec oczywiście ważnym elementem mediów społecznościowych jest możliwość tworzenia płatnych kampanii reklamowych. Dzięki nim dotrzesz do większej grupy osób. Pamiętaj, żeby odpowiednio określić grupę docelową oraz cel kampani. Dzięki temu będziesz lepiej budować swoją społeczność.

Strategia marketingowa marki odzieżowej

Mając grupę docelową należy pomyśleć o tym, że Twoja własna marka odzieżowa musi posiadać określoną strategię marketingową. Strategia musi być spójna – musisz w niej określić cele, to jak planujesz je osiągnąć oraz jak będziesz je realizował. Jedną ze strategii oczywiście jest promowanie marki na social mediach, ale może być to także prowadzenie bloga na stronie, organizacja eventów czy udział w targach branżowych.

Zaplanowana strategia jest kluczem do sukcesu marki odzieżowej. Mając grupę docelową oraz odpowiednią strategię, będziesz miał kontrolę nad swoimi działaniami i lepiej je dopasujesz.

Co warto zawrzeć w swojej strategii?

  • cele marketingowe – czy chcesz zwiększyć sprzedać, zwiększy zasięg czy budować świadomość marki? Określenie tego celu pozwoli na skuteczne mierzenie skuteczności Twojej strategii,
  • wartość dodana – określ ją, powiedz swoim klientom co sprawia, że Twoja marka jest wyjątkowa,
  • narzędzia marketingowe – wybierz takie, które skutecznie pozwolą Ci na realizację swoich celów,
  • twórz wartościowe treści – to one najbardziej będą przyciągać odbiorców, ciekawe artykuły, poradniki, inspiracje zachęcą Twoich klientów do wyboru.

Współpraca z influencerami

Promocja marki odzieżowej przez wybranego influencera to dobry pomysł na dotarcie do jeszcze większej grupy odbiorców. Pamiętaj, żeby odpowiednio dobrać influencera, który swoim contentem będzie odpowiadał grupie docelowej Twoich produktów. Influencerzy to grupa, która ma duży wpływ na decyzje zakupowe swoich odbiorców, dlatego warto znaleźć odpowiedniego i rozpocząć z nim współpracę. Jeżeli masz taką możliwość możesz współpracować z kilkoma.

Przed podjęciem współpracy ustal wszystkie warunki – wynagrodzenie, zakres kampanii oraz czas trwania współpracy. Określ jakie cele chcesz osiągnąć i upewni się, że wybrana osoba będzie w stanie je wykonać. Odpowiednio zaprezentowana reklama może przynieść duży sukces marce.

Profesjonalne zdjęcia, profesjonalna grafika

Na koniec powiemy sobie o mniejszych elementach promocji marki, ale równie ważnych. Dobrze przygotowana strona sklepu, musi mieć dobre zdjęcia produktowe. To podstawa skutecznej promocji marki odzieżowej. Zdjęcia powinny być wykonane w profesjonalny sposób, najlepiej przez doświadczonego fotografa. Dzięki temu Twoja strona sklepu, będzie prezentować się profesjonalnie i zachęci ona do dalszego przeglądania czy zakupów.

Zdjęcia powinny być wykonane w odpowiedniej lokalizacji, a razem z fotografem określcie styl który będzie odpowiadał wizerunkowi Twojej marki. Kiedy już przygotujecie sesje,
sprawdź przed publikacją, czy zdjęcia są optymalne dla e-commerce. Powinny mieć odpowiedni rozmiar, aby szybko się ładowały i były łatwe do przeglądania przez użytkowników. Możesz również dodać opcję powiększenia, aby klienci mogli obejrzeć produkt dokładniej. Oprócz tego regularnie mierz skuteczność zdjęć produktowych, aby dostosować swoją strategię. Analizuj, które zdjęcia przyciągają najwięcej uwagi klientów i korzystaj z tych informacji, aby doskonalić swoje zdjęcia w przyszłości.

Inwestycja w profesjonalne zdjęcia produktowe może pomóc w zwiększeniu sprzedaży i poprawie wizerunku marki. Dobrze wykonane zdjęcia pomogą Ci wyróżnić się na tle konkurencji i przyciągną nowych klientów.

Mamy nadzieję, że ten poradnik pozwoli Wam na ułożenie sobie wstępnego planu w głowie na promocję swojej marki. Sama produkcja odzieży to pierwszy krok przed długą drogą budowania własnej marki odzieżowej. Projektuj, inspiruj się i odpowiednio promuj swój brand, a na pewno odniesiesz sukces. W każdej kwestii dotyczącej zamówienia lub produkcji odzieży, możesz skonsultować się z naszym Biurem Obsługi Klienta, które pomoże zarówno w wycenie, jak i doradzi i sprawdzi pliki. Życzymy Wam powodzenia w spełnianiu własnych marzeń!

Wróć do listy

Chcesz skorzystać z naszych usług?

Złóż zapytanie

Zaufali nam

68,793 Klientów
162,964 Zamówień
85 Pracowników
17 Lat na rynku