Technika znakowania, jaką jest haft komputerowy wywodzi się od haftu ręcznego, który był stosowany już w czasach starożytnych. Ten szlachetny i elegancki sposób znakowania odzieży został zmechanizowany w 1828 roku. To właśnie wtedy zaczęło się upowszechniać hafciarstwo maszynowe. O historii haftu wiemy dostatecznie dużo, ale czy równie dobrze znamy haft komputerowy, który zajął miejsce swoich „przodków” i stał się jedną z najpopularniejszych form znakowania odzieży? Poznaj najtrwalszą metodę znakowania odzieży od podszewki.
Etap 1. Przygotowanie pliku
Pierwszym etapem tworzenia haftu komputerowego jest zmiana pliku przesłanego przez klienta na plik wektorowy. Jeśli klient nie posiada swojego projektu, to wiele firm (w tym Reflect.pl) ma w swoim zespole wykwalifikowanych grafików, którzy stworzą projekt zgodnie z wizją klienta. Wektoryzacja to bardzo ważny element pracy nad nanoszeniem haftu na odzież, ponieważ dzięki niej możemy z wielką precyzją odwzorować dowolne wzory oraz dostosować je do sterowanej komputerowo hafciarki. Dopiero wtedy maszyna będzie „wiedziała” jak poprowadzić igłę oraz jakich nici użyć do stworzenia zamówionej przez klienta koszulki z haftem lub innego elementu odzieży reklamowej oznakowanej tą niezwykle trwałą techniką.
Etap 2. Wyhaftowanie wzoru
Bez względu na to czy nanosimy haft na odzieży reklamowej czy tworzymy naszywki haftowane, etapy procesu są takie same. Gdy mamy odpowiednio przygotowany plik, maszyna może rozpocząć pracę nad haftowaniem. Nici w różnych kolorach są połączone z igłami maszyny, co sprawia, że możemy mieć pewność, że projekt zostanie odwzorowany bardzo dokładnie oraz zostaną zachowane najdrobniejsze detale logo, bądź innej grafiki, którą użyliśmy. Zastanawiasz się czy firma, której zlecisz haft komputerowy na odzieży użyje nici w takich kolorach, w jakich stworzyłeś swój projekt? Firma Reflect.pl posiada szeroką paletę kolorystyczną nici madeira, które są w stanie spełnić oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
Jak Twoja firma może wykorzystać technikę haftu komputerowego?
Opcji jest wiele, jednak najbardziej popularne stało się tworzenie odzieży reklamowej bądź firmowej z logo przedsiębiorstwa, mogą to być np. koszulki polo z haftem, polary czy odzież robocza. Równie popularny stał się haft na czapkach. Ponadto pamiętajmy, że haft to niezwykle ekskluzywna technika znakowania odzieży, dlatego gdy planujesz stworzenie gadżetów reklamowych, to doskonałym pomysłem będą podarunki z wyhaftowanym logo takie jak szlafroki, koce, torby czy plecaki. Pamiętaj również, że coraz bardziej popularna staje się personalizacja, a specjalnie spersonalizowane akcesoria dla klientów pozwolą im poczuć się wyjątkowo.