• polski
  • PLN
    • EUR
    • USD
Blog Reflect.

Nowości w świecie znakowania odzieży.

Jak drukować nadruki na koszulki – podpowiadamy, na co zwrócić uwagę

25 października 2022

Kiedy w Twojej głowie zrodził się plan wykonania własnych koszulek z nadrukiem na pewno razem z nim przybyło wiele pytań. Jeżeli pierwszy raz planujesz wykonać swoje koszulki będziesz potrzebował wsparcia. Przychodzimy z pomocą i powiemy jak drukować nadruki na koszulki i na co zwrócić szczególną uwagę podczas składania zamówienia.

Jak robić nadruki na koszulki i nie oszaleć 😉

Na początek wydaje się to bardzo skomplikowane. Jednak sam zobaczysz, że po zapoznaniu się z ofertą, możliwościami, metodami znakowania, będzie to dla Ciebie o wiele prostsze. Dodatkowo nad każdym zamówieniem złożonym w Reflect czuwa konsultant, który będzie z Tobą prowadził każde kolejne zlecenie. Na pewno doradzi, pomoże w wyborze ubrań czy znakowania oraz sprawdza zgodność Twojej grafiki.

Czas na wypunktowanie zadań które musisz wykonać przed rozpoczęciem składania zamówienia na wydruk koszulek.

Nadruki na koszulki, co potrzebne?

  1. Na pewno wiesz już jakie będzie przeznaczenie tych koszulek. Dlatego biorąc to pod uwagę musisz dobrać odpowiednią odzież. Czy to koszulki na event czy może dla pracowników, albo do Twojego sklepu z odzieżą, wybierz odpowiedni materiał i gramaturę.

  2. Jeżeli masz już przygotowaną grafikę do znakowania, koniecznie trzeba sprawdzić jaką wybierzesz metodę do oznakowania swoich koszulek. W kolejnej części przybliżymy Wam każdą z dostępnych w firmie Reflect metod znakowania, a na razie powiemy Wam na co zwracać szczególną uwagę. Jedną z podstawowych wytycznych do wyboru znakowania jest przede wszystkim grafika. Zdarza się, że niektóre projekty mogą być wykonane tylko niektórymi metodami, a czasem wykonanie jedną, a drugą będzie znacznie korzystniejsze cenowo. Dodatkowo warto zwracać uwagę na planowany nakład zamówienia. Część metod znakowania jest opłacalna do 20 sztuk jednego wzoru. Jeżeli nie masz jeszcze doświadczenia w tej kwestii skonsultuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta, pomożemy dobrać odpowiednią metodę i powiemy na co zwracać uwagę przy konkretnym projekcie.

  3. Po wybraniu odzieży i metody znakowania, czas na składanie zamówienia. Zapisz swój plik w odpowiednim do wybranej metody formacie i napisz do nas wiadomość. W zamówieniu koniecznie podaj rozmiary i kolory koszulek. Doprecyzuj sposób pakowania i adres do wysyłki. Konsultant po otrzymaniu zamówienia wystawi dla Ciebie fv i prześlę wizualizację do akceptacji. Jeżeli wszystko będzie się zgadzać, rozpoczniemy produkcję.

Jak widzisz składanie zamówień nie musi być wcale trudne. Po złożeniu pierwszego, kolejne będą już o wiele łatwiejsze 🙂

Wydruk na koszulkach – dostępne metody znakowania

Wydruk na koszulkach - dostępne metody znakowania

W tej części chcemy Wam przybliżyć dostępne metody znakowania. Jak drukować nadruki na koszulki w bezpieczny i tani sposób? Sprawdź co mamy do zaoferowania!

W ofercie Reflect nadruki na koszulki  wykonasz, aż 8 metodami znakowania. Mamy dostępny:

  • Sitodruk,

  • Termotransfer,

  • Druk cyfrowy DTG,

  • Haft komputerowy,

  • Sublimacja,

  • Folia lateksowa,

  • Folia flex,

  • Folia flock,

Każda z tych metod różni się od siebie – niektóre sposobem nakładania, metodą przygotowania, wymaganiami – względem plików czy materiału odzieży. Różni je także cena. Niektóre są opłacalne od jednej sztuki, inne od 20 czy 50 sztuk. Jedne z metod będą lepsze do hurtowego znakowania koszulek, inne do znakowania odzieży sportowej, a kolejne do znakowania czapek.

Jak wyglądają metody znakowania na koszulki?

Metody znakowania dzielimy na dwie kategorie – bezpośrednie i pośrednie. Metody bezpośrednie to takie, które nanoszą nadruk bezpośrednio na odzież. Do tych metod zaliczamy – sitodruk, druk cyfrowy oraz haft komputerowy. Druk pośredni to metody znakowania, które wykonywane są na odzieży etapowo – drukowane na specjalnych foliach, kalkach a później nadrukowywane na materiał. Metody pośrednie to – sublimacja, folia flex, flock, lateks i termotransfer. Czym charakteryzują się te metody?

Metody bezpośrednie:

Sitodruk – popularna metoda z wieloletnią tradycją. Nadruki wykonywane na maszynie sitodrukowej za pomocą specjalnych farb są bardzo trwałe i efektowne. Metoda ta wymaga specjalnej przygotowalni i opłacalna jest od około 20-30 sztuk. Plik do druku wymagany jest w wektorach, zapisany w wymiarze rzeczywistym. Kolorystykę dobieramy z palety PANTONE Solid Coated. Idealna metoda dla dużych nakładów. Bardzo trwała – przy zastosowaniu odpowiednich metod prania odzieży z nadrukiem, starczy nam na około 150 prań.

Druk cyfrowy – nowoczesna i chętnie wybierana metoda druku. Polega na bezpośrednim natryskiwaniu atramentem na odzież za pomocą specjalnych drukarek, tworząc w ten sposób piękne i szczegółowe nadruki. Metoda ta nie wymaga przygotowalni, więc opłacalna jest już od jednej sztuki. Idealnie sprawdzi się do zamówień indywidualnych lub spersonalizowanych. Doskonała do wydruku zdjęć. Plik do druku może być przygotowany w bitmapie o wysokiej jakości – przynajmniej 300 dpi, przy wymiarze rzeczywistym. Kolorystyka grafiki to CMYK. Przy odpowiednim praniu, starczy nam na około 100-150 prań.

Haft komputerowy– kolejna metoda z wieloletnią tradycją. Hafty znane są nam od lat i kojarzą się z elegancją. Tą metodą wykonamy piękne hafty, tworzone za pomocą specjalnych maszyn. Dobrze sprawdzi się do oznakowania firmowych koszul. Metoda wymaga przygotowalni i jej opłacalny nakład to około 30 sztuk jednego wzoru. Plik do druku przygotuj w wektorach – kolor haftu dobierzesz z naszej palety kolorów nici. Metoda praktycznie niezniszczalna, uszkodzić można go wyłącznie mechanicznie.

Metody pośrednie:

Sublimacja – jest to metoda druku, która wykorzystuje zjawisko sublimacji. Na specjalnych kalkach drukowana jest grafika, która później naniesiona zostaje na odzież za pomocą pracy przemysłowej w wysokiej temperaturze. Sublimację można wykonać wyłącznie na materiałach poliestrowych lub takich które posiadają specjalną powłokę poliestrową. Do druku potrzebujesz wysokiej jakości bitmapę. Drukowanie kolorowych prac może być wykonane tylko na jasnych materiałach. Na kolorowych produktach wykonamy wyłącznie czarny nadruk. Opłacalna jest od jednej sztuki. Jest to metoda praktycznie niezniszczalna. Niewyczuwalny w dotyku nadruk idealnie sprawdzi się na odzieży sportowej.

Folia flex i flock  – to metoda druku wykonywana przy pomocy specjalnych ploterów i wgrzewana na odzież za pomocą prasy przemysłowej. Plotery wycinają nadruk ze specjalnych folii w jednym kolorze. Mamy dostępne folie flex w standardowych kolorach lub takich z efektem specjalnym (jak np. brokat czy odblask). Natomiast folia flock to folia z meszkiem, dostępna w kilku wariantach kolorystycznych. Do druku potrzebny jest plik w wektorze. Kolor nadruku dobierzesz z naszej palety kolorów folii. Folie opłacalne są od jednej sztuki. Trwałość oceniana jest na około 500 prań.

Folia lateksowa – jest to wielokolorowy druk wykonywany na folii i nanoszony na odzież za pomocą prasy. Idealnie sprawdzi się przy kolorowych grafikach, jednak jest mało elastyczny i nie przepuszcza powietrza, dlatego zalecamy wykonywanie mniejszych projektów. Opłacalny od jednej sztuki. Żywotność nadruku oceniana jest na około 100 prań, przy zachowaniu odpowiednich metod prania odzieży z nadrukiem.

Termotransfer  – to metoda bardzo podobna do sitodruku. Nazywana jest sitodrukiem pośrednim. Nadruki wykonywane są za pomocą maszyny sitodrukowej na specjalnych kalkach wraz z klejem. Nanoszone później na odzież za pomocą prasy. Idealnie sprawdza się do znakowania produktów, których nie można oznakować sitodrukiem. Opłacalna od około 20 sztuk. Do druku musisz przygotować wektory. Trwałość oceniana jest na około 100 prań.

Podsumowanie – składamy zamówienie

Mamy nadzieję, że dzięki temu artykułowi łatwiej będzie Wam złożyć swoje pierwsze zamówienie. Pamiętajcie o odpowiednim doborze koszulek, dobrze przygotowanym pliku oraz o dobraniu idealnej metody znakowania. We wszystkim pomoże Wam nasze Biuro Obsługi Klienta – konsultant poprowadzi Was przez każdy etap zamówienia. Powodzenia!

Wróć do listy

Chcesz skorzystać z naszych usług?

Złóż zapytanie

Zaufali nam

60,941 Klientów
148,468 Zamówień
85 Pracowników
16 Lat na rynku