Po co firmie system identyfikacji wizualnej?

31 sierpnia 2016
System identyfikacji wizualnej - od czego zacząć

Pojęcie systemu identyfikacji wizualnej powinien być znany każdej osobie, która miała styczność z biznesem, marketingiem lub wizerunkiem przedsiębiorstwa. Może jednak warto jest wyjaśnić, co ten termin oznacza.  Na system identyfikacji wizualnej firmy składa się wszystko, co pozwala odróżnić przedsiębiorstwo od konkurencji, a także rozpoznać firmę. Można stwierdzić, że jest to podstawowe narzędzie, które kreuje wizerunek marki na rynku. Na identyfikację wizualną składają się wszystkie symbole oraz zachowania w firmie. Podstawowe elementy to logotyp, czcionka, wykorzystywana kolorystyka, a także wystrój wnętrz firmy, charakterystyczny wygląd produktów oraz opakowań, a także jednolity wygląd materiałów promocyjnych, niekiedy również dress code obowiązujący w firmie.

Materiały promocyjne i ich wpływ na identyfikację wizualną.

Z punktu widzenia identyfikacji wizualnej, nawet zamawianie wizytówek jest dość poważną kwestią. Dlaczego? Ponieważ ważny jest projekt. Zarówno projekt wizytówki, ulotki, a także papieru firmowego powinien być spójny. Nieprzemyślany projekt, może skutkować tym, że wizytówka nie będzie dopasowana np. do katalogu produktów, może to się wydawać banalne. Jednak identyfikacja wizualna jest po to, by w głowach odbiorców utrwalił się konkretny wizerunek firmy związany z np. odpowiednią kolorystyką. Jeśli materiały promocyjne będą rozbierze pod względem grafiki, może to się nie udać.

Materiały promocyjne i ich wpływ na identyfikację wizualną firmy

System identyfikacji wizualnej firmy od czego zacząć?

Od przemyślanego i odpowiedniego projektu logotypu firmy. A później? Od zamówienia odpowiednich produktów, które pomogą go utrwalić w świadomości konsumentów, na jakich produktach powinniśmy skupić się na samy początku?

Wyżej wymienione akcesoria firmowe to podstawa, która pomoże wdrażać w przedsiębiorstwie system identyfikacji wizualnej. Żeby uniknąć nieporozumień warto złożyć zamówienie w jednej drukarni internetowej – polecamy niezawodny OpenPrint.pl.

akcydensy

Podstawowe korzyści wynikające ze stosowania systemu identyfikacji wizualnej:

  • Duży wpływ na rozpoznawalność marki – w końcu widząc czerwoną ciężarówkę każdy skojarzy ją z Coca-colą.
  • Możliwość wyróżnienia się spośród konkurencji – tutaj pomocny jest np. charakterystyczny kolor, przykład to np. fioletowy kojarzony z marką telekomunikacyjną PLAY.
  • Spójność w podejmowanych działaniach reklamowych – jeśli decydujemy się na jeden odcień, bądźmy konsekwentni.
  • Jasne wymagania i reguły, które określają, w jaki sposób ma być kreowany wizerunek firmy pomagają zaoszczędzić czas oraz pieniądze.
Wróć do listy

Chcesz skorzystać z naszych usług?

Złóż zapytanie

Zaufali nam

26,757 Klientów
85,887 Zamówień
57 Pracowników
12 Lat na rynku