Na czym polega druk termotransferowy? Kiedy się na niego zdecydować?

28 października 2019
druk-termotransferowy

Druk termotransferowy to metoda pośrednia sitodruku. Jest jedną z najczęściej wybieranych metod znakowania, przy większych nakładach – na odzież i produkty na które nie można nanieść klasycznego sitodruku. Odpowiemy sobie dzisiaj na pytania czym dokładnie jest taki druk oraz dlaczego będzie dobrym wyborem dla Twojego zamówienia?

Druk termotransferowy – trwała metoda znakowania

Druk termotransferowy, termotransfer – realizowany jest z użyciem farb plastizolowych czyli takich, które wykonywane są zgodnie z najnowszymi trendami dotyczącymi ekologii i zdrowia. Farby te nie zawierają PCV, formaldehydów i ftalanów (takich farb używamy również do sitodruku). Termotransfer wyróżnia się gładkością, bardzo dobrym odwzorowaniem szczegółów oraz idealnym kryciem. Jego zaletą jest to, że może być wykonany w trudno dostępnych miejscach. Nadruki tworzone są na maszynie sitodrukowej w kolorystyce PANTONE z palety Solid Coated. W ostatnim procesie wydruku, po naniesieniu kolorów nakładany jest klej w postaci płynnej lub proszku, po czym całość wygrzewana jest w tunelu grzewczym. Później grafika jest transferowana na odzież za pomocą prasy przemysłowej pod odpowiednim ciśnieniem i we właściwej temperaturze. Jest to trwała metoda znakowania i przy stosowaniu zasad prania odzieży z nadrukiem, posłuży nam na przynajmniej 150 prań.

Termotransfer – co warto wiedzieć?

Metoda termotransferowa umożliwia wydruk zarówno na papierze jak i na różnego rodzaju tworzywach sztucznych. Możliwość druku na różnych podłożach i odporność druku na warunki zewnętrzne, pozwala na szerokie wykorzystanie w systemach magazynowania i transportu, w firmach produkcyjnych, jak i logistycznych. Przy tej metodzie nie mamy ograniczeń i możemy nanieść go równie dobrze na kurtki, koszulki, jak i czapki, torby itp. Termotransfer ma przewagę nad innymi metodami także dzięki dużej dokładności i możliwości wydruku małych elementów. Druk ten można wykonać praktycznie na większości materiałów bez wpływu na jakość nadruku. Znakowanie nie reaktywuje z podłożem więc nie musimy obawiać się przebarwień na grafice. Wysoka trwałość, elastyczność nadruku oraz niska cena przy dużych nakładach sprawia, że ta metoda jest bardzo często wybierana przez naszych klientów.

Wady i zalety metody

Zalety:
– Wysokiej jakości nadruk o dobrym odzwierciedleniu grafiki,
– Idealna do szybkiej realizacji serii odzieży promocyjnej lub sportowej z precyzyjnym odwzorowaniem grafik,
– Wysoka wytrzymałość (przy odpowiednim praniu odzieży),
– Można zastosować na każdej powierzchni i na prawie każdym rodzaju odzieży oraz w miejscach trudno dostępnych,
– Korzystna cena przy wysokich nakładach,
– Możliwość zamówienia samych arkuszy termotransferu do samodzielnego wgrzania,
– Metoda idealnie nadaje się do wykorzystania na metki odzieżowe,

Wady:
– Materiał staje się „nie oddychający” w miejscach nadruków,
– Nie opłacalny przy małych nakładach,
– Nie można drukować na polarze,

Mamy nadzieję, że powyższy artykuł pomoże Państwu w podjęciu decyzji w sprawie wyboru odpowiedniej metody znakowania do zamawianej odzieży. Jeżeli będą mieć Państwo dodatkowe pytania zachęcamy do skorzystania z pomocy naszych konsultantów Biura Obsługi Klienta.

Wróć do listy

Chcesz skorzystać z naszych usług?

Złóż zapytanie

Zaufali nam

36,637 Klientów
104,127 Zamówień
66 Pracowników
14 Lat na rynku